BYD Company si Hino Motors au semnat un acord strategic, cu accent pe colaborarea in dezvoltarea vehiculelor comerciale cu baterii electrice (BEV). Cele doua companii vor accelera dezvoltarea BEV-urilor comerciale pentru a oferi cel mai bun produs pentru clienti in timp util. Pentru inceput, cele doua companii vor colabora la dezvoltarea produselor BEV si, de asemenea, prin utilizarea cunostintelor si experientei lor combinate, se vor sprijini in comertul cu amanuntul si in alte activitati conexe care vor promova adoptarea BEV. „Cooperarea dintre compania chineza si cea japoneza se va reflecta in introducerea unei tehnologii de varf si intr-o experienta bogata, care va accelera adoptarea globala a vehiculelor comerciale electrice pure“, a spus Wang Jie, vicepresedinte si CEO al diviziei de vehicule comerciale BYD, completat de Taketo Nakane, director general al Hino: „Reunind realizarile BYD in dezvoltarea BEV cu tehnologia de electrificare si fiabilitatea lui Hino, castigate pe parcursul anilor de experienta in dezvoltarea vehiculelor hibride, vom propune cele mai potrivite produse BEV comerciale pentru consumatori.“
In 1991, Hino a lansat primul vehicul hibrid disponibil in comert, un autobuz de tranzit urban. De atunci, compania a pus in functiune autobuze electrice usoare si autobuze hibride plug-in, din gama medie. Vehiculul greu de la Hino, cu cel mai nou sistem hibrid de generatia a 6-a, ofera confortul unui camion diesel, in timp ce imbunatateste eficienta consumului de combustibil cu aproximativ 15%. In martie, Toyota Motor Corporation si Hino au convenit sa dezvolte in comun un camion cu celule de combustibil si sa continue initiativele in vederea utilizarii sale prin teste practice de verificare.
Bateriile magneziu-sulf, de exemplu, nu contin litiu. Si mai exista si alte aplicatii pentru care sunt alternative la Litiu-Ion, ba chiar tehnologii superioare, printre care bateriile in stare solida ce vor fi folosite pe autobuzul urban MB eCitaro din a doua jumatate a lui 2020. Tehnologia are un ciclu foarte lung de viata si nu contine cobalt, nichel sau magneziu, insa densitatea energetica este mica, ceea ce face ca bateria sa fie relativ mare si sa se incarce greu, drept pentru care ea este potrivita pentru vehiculele comerciale, dar nu si pentru cele de pasageri. Deci oricum bateriile Li-Ion vor mai fi pe piata multi ani de acum incolo.