Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Bateriile magneziu-sulf, de exemplu, nu contin litiu. Si mai exista si alte aplicatii pentru care sunt alternative la Litiu-Ion, ba chiar tehnologii superioare, printre care bateriile in stare solida ce vor fi folosite pe autobuzul urban MB eCitaro din a doua jumatate a lui 2020. Tehnologia are un ciclu foarte lung de viata si nu contine cobalt, nichel sau magneziu, insa densitatea energetica este mica, ceea ce face ca bateria sa fie relativ mare si sa se incarce greu, drept pentru care ea este potrivita pentru vehiculele comerciale, dar nu si pentru cele de pasageri. Deci oricum bateriile Li-Ion vor mai fi pe piata multi ani de acum incolo. 

Cobaltul – mai precis extragerea lui – este adesea asociat cu incalcarea drepturilor omului si cu deteriorarea mediului inconjurator, mai ales cand e vorba de Congo. Dar Daimler a dezvoltat o abordare care isi propune ca garanteze ca furnizorii sai respecta cerintele legate de sustenabilitate si vor sa ofere mai multa transparenta in suppy chain si de aceea a angajat o companie de audit pentru a clarifica si monitoriza fiecare etapa a lantului de aprovizionare cu cobalt, astfel incat acestea sa se realizeze conform standardelor OECD, pentru ca electromobilitatea este cu adevarat sustenabila numai daca materia prima se extrage in conditii sustenabile.
In plus, Daimler face cercetari legate de materialele mai putin critice care ar putea inlocui cobaltul. In cazul actualei generatii de celule de baterii proportia de cobalt in materialele active (nichel, mangan, cobalt, litiu) s-a redus deja de la circa o treime la mai putin de 20%, in laboratoare se lucreaza cu mai putin de 10% si proportia se asteapta sa scada si mai mult pe viitor.