Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
La bateriile Li-Ion structura este similara indiferent ca e vorba de un telefon mobil sau de vehicule electrice: intotdeauna sunt doua staturi de metal, cum ar fi cupru si aluminiu, intre care sunt doi poli cu catod si anod, intre care au loc reactiile electrice, pentru care este nevoie si de un metal reactiv, ca litiul. Ponderea cea mai mare in costuri o are catodul, polul pozitiv al bateriei, care consta dintr-un mix de nichel, mangan si cobalt, in timp ce anodul este din pudra de grafit, litiu, electroliti si un separator. 
Pe viitor siliconul va inlocui in mare parte pudra de grafit, pentru a creste densitatea energetica a bateriilor cu 20-25% prin faptul ca permite folosirea de materiale pe partea catodului care nu sunt compatibile cu grafitul utilizat in mod normal. In plus, siliconul imbunatateste viteza de incarcare a bateriilor.
Despre avantajele tehnologiei Li-Ion si despre posibilitatea de a inlocui unele materii prime cu altele, mai avantajoase din diverse puncte de vedere, s-a discutat in cadrul mesei rotunde organizate de Daimler online pe 3 aprilie. 

Productia de motoare diesel s-a imbunatatit constant in ultimii 133 de ani, iar pe de alta parte bateriile si celulele de combustibil isi incep acum viata direct cu mai multe emisii, rezultate din faza de productie, din cauza cererii sporite de energie. Dar in termeni operationali ultimele doua sunt mult mai eficiente pe termen lung deoarece, chiar daca nu sunt inlocuite cu unele pentru a caror producere se foloseste electricitate neutra din punct de vedere al emisiilor de CO2, vehiculele pe baterii genereaza cu circa 40% mai putine emisii pe intreaga lor durata de viata decat vehiculele cu motoare pe benzina si cu 30% mai putine decat cele diesel. 
Si in acest calcul nu se tine cont de tinta Daimler de reducere a emisiilor de CO2 pentru productie pana in 2039 si de posibilitatea de reciclare a materiei prime incorporate in ciclul de productie. Dar ele vor imbunatati si mai mult sustenabilitatea vehiculelor si astfel vor contribui la atingerea planului Daimler Ambition 2039.
Acestea au fost unele dintre aspectele abordate cu ocazia mesei rotunde online organizate de companie pe 3 aprilie.