Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Productia de motoare diesel s-a imbunatatit constant in ultimii 133 de ani, iar pe de alta parte bateriile si celulele de combustibil isi incep acum viata direct cu mai multe emisii, rezultate din faza de productie, din cauza cererii sporite de energie. Dar in termeni operationali ultimele doua sunt mult mai eficiente pe termen lung deoarece, chiar daca nu sunt inlocuite cu unele pentru a caror producere se foloseste electricitate neutra din punct de vedere al emisiilor de CO2, vehiculele pe baterii genereaza cu circa 40% mai putine emisii pe intreaga lor durata de viata decat vehiculele cu motoare pe benzina si cu 30% mai putine decat cele diesel. 
Si in acest calcul nu se tine cont de tinta Daimler de reducere a emisiilor de CO2 pentru productie pana in 2039 si de posibilitatea de reciclare a materiei prime incorporate in ciclul de productie. Dar ele vor imbunatati si mai mult sustenabilitatea vehiculelor si astfel vor contribui la atingerea planului Daimler Ambition 2039.
Acestea au fost unele dintre aspectele abordate cu ocazia mesei rotunde online organizate de companie pe 3 aprilie. 

Daimler a organizat pe 3 aprilie o masa rotunda online cu tema „Viitorul sistemelor de baterii: O calatorie de la Li-Ion la miturile si realitatile de maine“, in cadrul careia profesorul doctor Andreas Hintennach, seful departamentului de cercetare a bateriilor, a reamintit caracteristicile de baza ale modelelor actuale pe Li-Ion si a vorbit despre tehnologiile care chiar au o sansa sa devina realitate in anii urmatori.
Capacitatea energetica a bateriilor este foarte importanta, dar e nevoie de mai mult de atat: siguranta este si ea un factor decisiv pentru companie. Iar schimbarea materialelor ar putea duce la obtinerea unei capacitati mai mari, dar cu compromisuri in ceea ce priveste siguranta, de aceea unele materii prime sunt din start scoase din calcul, deoarece un autovehicul Mercedes-Benz trebuie sa fie un etalon si din acest punct de vedere, ceea ce se aplica inclusiv bateriilor.
Un alt principiu important in dezvoltarea din cadrul Daimler este flexibilitatea: exista numeroase carcase de autoturisme, autobuze si camioane si de la hibrizi si masini complet electrice, iar problema lor nu trebuie neglijata daca vrem sa vorbim de sustenabilitate, care este un alt principiu de baza pentru companie. Din moment ce producerea de autovehicule presupune o mare cantitate de materii prime, unul dintre aspectele importante ale muncii de dezvoltare se refera la minimalizarea nevoii de resurse naturale si cresterea transparentei in ceea ce priveste folosirea lor. Cercetarea de baza vizeaza inlocuirea, minimalizarea sau folosirea mai eficienta a materialelor cu valoare mare, iar capacitatea de a fi reciclate este luata si ea in considerare de la inceput.