Daimler a organizat pe 3 aprilie o masa rotunda online cu tema „Viitorul sistemelor de baterii: O calatorie de la Li-Ion la miturile si realitatile de maine“, in cadrul careia profesorul doctor Andreas Hintennach, seful departamentului de cercetare a bateriilor, a reamintit caracteristicile de baza ale modelelor actuale pe Li-Ion si a vorbit despre tehnologiile care chiar au o sansa sa devina realitate in anii urmatori.
Capacitatea energetica a bateriilor este foarte importanta, dar e nevoie de mai mult de atat: siguranta este si ea un factor decisiv pentru companie. Iar schimbarea materialelor ar putea duce la obtinerea unei capacitati mai mari, dar cu compromisuri in ceea ce priveste siguranta, de aceea unele materii prime sunt din start scoase din calcul, deoarece un autovehicul Mercedes-Benz trebuie sa fie un etalon si din acest punct de vedere, ceea ce se aplica inclusiv bateriilor.
Un alt principiu important in dezvoltarea din cadrul Daimler este flexibilitatea: exista numeroase carcase de autoturisme, autobuze si camioane si de la hibrizi si masini complet electrice, iar problema lor nu trebuie neglijata daca vrem sa vorbim de sustenabilitate, care este un alt principiu de baza pentru companie. Din moment ce producerea de autovehicule presupune o mare cantitate de materii prime, unul dintre aspectele importante ale muncii de dezvoltare se refera la minimalizarea nevoii de resurse naturale si cresterea transparentei in ceea ce priveste folosirea lor. Cercetarea de baza vizeaza inlocuirea, minimalizarea sau folosirea mai eficienta a materialelor cu valoare mare, iar capacitatea de a fi reciclate este luata si ea in considerare de la inceput.
BYD Company Ltd. (BYD) si Toyota Motor Corporation (Toyota) au anuntat ca au finalizat inregistrarea noii companii formata prin joint-venture de cele doua grupuri, cu o participare egala de 50%. Este vorba despre BYD Toyota EV Technology Co., Ltd. (BTET), specializata in productia de vehicule electrice pe baterii, ale carei operatiuni vor incepe in mai 2020. Presedintele BTET va fi Hirohisa Kishi, din partea Toyota, iar pozitia de CEO va fi ocupata de Zhao Binggen, de la BYD.
Punand impreuna tehnologia si cunostintele celor doua grupuri, obiectivul BTET este de a dezvolta vehicule electrice pe baterii cu performante superioare produselor disponibile la aceasta ora in piata.
La sediul din Shenzhen City (China) se va face proiectarea si constructia vehiculelor electrice, a platformelor si a componentelor aferente. BTET va avea aproximativ 300 de angajati.