Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

MAN Truck & Bus a anunțat extinderea centrului logistic global din Salzgitter pentru a răspunde creșterii semnificative a cererii de vehicule cu propulsie electrică și a componentelor acestora, inclusiv baterii și piese de schimb.

Ceremonia de inaugurare a avut loc în prezența lui Alexander Vlaskamp, directorul general al MAN, și a altor oficiali, precum Michael Kobriger – membru al Consiliului de Administrație MAN pentru producție și logistică, Gunnar Kilian – membru al Consiliului de Administrație responsabil pentru resurse umane și Truck & Bus la Volkswagen AG, Frank Doods – secretarul de stat din Saxonia Inferioară în cadrul Ministerului Afacerilor Economice și Frank Klingebiel – primarul orașului Salzgitter.

Noua clădire va avea o suprafață de 52.650 de metri pătrați, o capacitate de producție de până la 40.000 de piese, extinderea sa fiind planificată să se încheie până la finalul acestui an, urmând ca operațiunile să înceapă la mijlocul anului 2025. În prezent, centrul logistic deține 800 de angajați, iar după extindere va crește cu un sfert.

MAN își extinde constant portofoliul de produse pentru a include electromobilitatea. Autobuzul cu numărul 1.000 cu propulsie electrică a fost recent livrat unui client. Primul e-camion urmează să ajungă la clienți în acest an, existând deja peste 700 de comenzi și precomenzi pentru acest tip de vehicul la doar trei luni de la lansarea vânzărilor. În acest sens, unele părți ale depozitului au fost echipate pentru tehnologia de înaltă tensiune, iar angajații relevanți au fost instruiți în consecință.

Clienții din întreaga lume vor fi aprovizionați cu piese de schimb prin intermediul rețelei MAN din centrul logistic Salzgitter. Totodată, în acest centru sunt stocate aproape 200.000 de articole care acoperă peste 95% din toate comenzile cu livrare în ziua următoare.

La rândul său, centrul logistic aprovizionează atelierele, importatorii majori din întreaga lume și cele cinci depozite regionale MAN. Depozitele regionale sunt situate în Italia, Franța, Marea Britanie, Dachau în Germania și Turcia. De asemenea, rețeaua include numeroși transportatori și furnizori de servicii de depozitare cu care MAN colaborează îndeaproape. În acest fel, MAN și partenerii săi asigură furnizarea de piese de schimb la peste 2.700 de adrese de expediere din peste 120 de țări.

„Clienții noștri din întreaga lume sunt aprovizionați rapid și fiabil din centrul nostru logistic. În viitor, vom livra de aici și piese de schimb pentru vehiculele electrice – inclusiv baterii și piese de schimb. De asemenea, acest lucru consolidează poziţia MAN în Saxonia Inferioară și în situl din Salzgitter.”,

a declarat Michael Kobriger, directorul general pentru producție și logistică al MAN.

Iveco Group a anunțat, la Torino (Italia) și la Ludwigshafen (Germania), că l-au selectat pe BASF, liderul mondial în domeniul chimiei și unul dintre cei mai mari furnizori de produse chimice pentru industria auto, ca prim partener pentru furnizarea unei soluții de reciclare a bateriilor litiu-ion ale vehiculelor sale electrice.

Noua decizie este în concordanță cu strategia de economie circulară a Iveco Group, care urmează cadrul celor 4R – Reparare, Recondiționare, Reutilizare și Reciclare, având scopul de a extinde durata de viață a bateriilor și de a reduce impactul asupra mediului. De asemenea, inițiativa este aliniată cu politica extinsă a producătorului, care implică responsabilitatea pentru întregul ciclu de viață al produselor.

Recent, BASF a inaugurat primul centru european de producție de materiale pentru baterii și reciclare a bateriilor în Schwarzheide, Germania. Compania va coordona procesul integral de reciclare a bateriilor litiu-ion utilizate pe furgonetele, autobuzele și camioanele electrice ale Iveco Group. Acest parteneriat acoperă colectarea, ambalarea, transportul și reciclarea bateriilor în mai multe țări europene, inclusiv Franța, Germania și Marea Britanie. După colectare, BASF va efectua un proces mecanic pentru a obține o masă neagră, din care va extrage și recupera materiile prime esențiale, precum nichel, cobalt și litiu, pentru a le reutiliza în fabricarea unor baterii noi. Această inițiativă va contribui la stabilirea unui lanț valoric complet de reciclare a bateriilor în Europa, furnizând local metale reciclate cu o amprentă redusă de carbon pentru industria bateriilor.

„Gândirea ciclului de viață este una dintre prioritățile noastre strategice de sustenabilitate. BASF împărtășește această abordare cu noi, iar rețeaua sa extinsă de colectare a bateriilor și capacitățile sale de reciclare din Europa ne vor ajuta să închidem bucla de la bateriile aflate la sfârșitul ciclului de viață la cele noi. Lucrând împreună, vom permite o economie circulară și vom reduce amprenta noastră de CO₂, ceea ce este în deplină concordanță cu angajamentul Grupului de a ajunge la zero emisii nete de carbon până în 2040.”,

a precizat Angela Qu, Chief Supply Chain Officer, Iveco Group.

„Parteneriatul cu Iveco Group este primul nostru acord de reciclare a bateriilor, provenite de la furgonete, autobuze și camioane electrice, și un pas important pentru afacerea noastră de reciclare a bateriilor în vederea extinderii activităților noastre în domeniul vehiculelor comerciale. Aceasta ne va permite să ne consolidăm și mai mult rețeaua europeană de colectare și să continuăm progresul pe această piață în curs de dezvoltare. Cu soluțiile noastre de reciclare, ne propunem să sprijinim piața europeană să închidă bucla și să îndeplinim cerințele ambițioase ale politicii axate pe economia circulară din Regulamentul UE privind bateriile.”,

a declarat Dr. Daniel Schönfelder, președintele diviziei Catalysts a BASF, responsabil pentru activitățile de reciclare a bateriilor și a materialelor pentru baterii ale companiei.