MAN va primi o subvenție în valoare de aproape 25 de milioane de euro din partea autorităților în cadrul unui proiect tehnologic mai larg pentru dezvoltarea în continuare a bateriilor de înaltă tensiune pentru camioane și autobuze electrice. Acest lucru înseamnă că patru din cele cinci proiecte de finanțare înaintate de MAN au fost aprobate de guvernul landului Bavaria, restul proiectului fiind încă în faza de solicitare.
Dr. Markus Söder, ministru-președinte al landului Bavaria a declarat cu ocazia înmânării simbolice a documentului privind finanțarea: „Vești bune pentru Nürnberg în cadrul ședinței de lucru de astăzi: MAN se îndreaptă spre viitor și o face cu sprijinul puternic al statului liber Bavaria. Promis – respectat: Investim 30 de milioane de euro în finanțare pentru dezvoltarea și cercetarea tehnologiei bateriilor la MAN. Acesta este semnalul de start pentru o adevărată gigafabrică de tehnologie a bateriilor la Nürnberg. Continuăm politica industrială în Bavaria prin investiții în cercetare. MAN este una dintre companiile mari și de succes care au făcut ca Bavaria și Nürnberg să fie mari și puternice din punct de vedere economic. Pentru a ne asigura că rămâne așa, viitorul începe acum.”
În urmă cu aproximativ un an, MAN Truck & Bus și-a anunțat decizia de a construi baterii pentru vehicule comerciale în producție la scară largă la sediul din Nürnberg începând cu 2025. Pachetele de baterii vor fi utilizate pentru a echipa camioanele și autobuzele MAN cu propulsie electrică. În timp ce autobuzul urban electric MAN Lion’s City E a fost deja produs în serie din 2020 și se bucură de o cerere puternică, livrarea noilor MAN eTrucks va începe în 2024. MAN va investi aproximativ 100 de milioane de euro pentru dezvoltarea și producția pachetelor de baterii la Nürnberg. În plus, se vor face investiții în logistică, infrastructură, clădiri și facilități de producție.
Decizia în favoarea orașului Nürnberg ca locație pentru producția de baterii MAN este rezultatul unei cooperări strânse între reprezentanții angajatorilor și angajaților, precum și politicieni.
„MAN are un viitor – asta a scris ministrul-președinte Söder pe primul pachet de baterii de la Nürnberg în urmă cu un an. Acest lucru este valabil și pentru locația noastră din Nürnberg, pe care o transformăm într-un centru de inovare și producție pentru acționări alternative. Sunt foarte mulțumit că primim sprijinul necesar pe această cale. Aș dori să mulțumesc guvernului landului Bavaria, orașului Nürnberg, dar și părții angajaților și tuturor celorlalte organisme implicate pentru cooperarea pragmatică și constructivă, pentru atmosfera de încredere din cadrul discuțiilor și pentru procesele decizionale rapide. Germania poate avea un viitor – dacă, așa cum se întâmplă aici, politica și mediul de afaceri urmăresc un obiectiv comun.”,
a declarat Alexander Vlaskamp, președintele Consiliului de Administrație al MAN Truck & Bus SE.
NIO și Shell au anunțat recent extinderea parteneriatului pentru deschiderea primelor stații de schimb de baterii în Europa.
Scopul acestui parteneriat constă în implementarea și operarea instalațiilor de încărcare cu schimb de baterii NIO, cunoscute sub numele de Power Swap Station 2.0. Stațiile de schimb de baterii permit utilizatorilor să schimbe bateria vehiculului electric în câteva minute, eliminând timpul necesar pentru încărcare.
Inițial, NIO a lansat stațiile de schimb de baterii în China, ajungând la 700 de stații până la finalul lui 2021.
Deocamdată, companiile nu au furnizat informații cu privire la locațiile următoarelor stații din Europa, însă plănuiesc să deschidă mai multe stații de schimb de baterii în țări, precum Norvegia și Danemarca, cu toate că există deja câteva implementate.
Prima stație europeană rezultată din acest parteneriat a fost deschisă în Harmelen, Olanda, lângă o stație de benzină existentă Shell.
O stație de schimb de baterii NIO are dimensiunea a două locuri de parcare și poate efectua până la 312 schimburi pe zi, având capacitatea de a încărca până la 13 baterii cu o putere cuprinsă între 20 și 80 kW.
În prezent, NIO deține alte patru stații de schimb de baterii în Țările de Jos (Apeldoorn, Den Hoorn, Tilburg și Utrecht), iar în total 16 stații de schimb de baterii în întreaga Europă. Compania intenționează să instaleze cel puțin 100 de stații de schimb de baterii în China până în 2025 și să pună în aplicare testarea pilot din 2022 a schimbului de baterii în Europa.
Astfel, acest parteneriat între NIO și Shell deschide noi posibilități pentru utilizatorii de vehicule electrice în Europa, oferindu-le o opțiune rapidă și convenabilă pentru încărcarea bateriilor.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit