Producătorul britanic de vehicule electrice, Tevva a încheiat un parteneriat strategic cu Ecobat, liderul mondial în domeniul reciclării bateriilor pentru repararea, recondiționarea și reciclarea bateriilor sale litiu-ion.
Colaborarea debutează cu o primă fază pilot de 12 luni pentru gestionarea bateriei first-life cu posibilitatea de a se extinde către soluții suplimentare de stocare și reciclare a energiei.
Ecobat se va asigura că bateriile litiu-ion asamblate intern de Tevva vor fi manipulate, diagnosticate și reparate folosind cele mai eficiente și ecologice metode, potrivit unui comunicat.
Tevva se angajează să respecte principiile „economiei circulare”, să nu producă deșeuri și să reducă costurile atunci când vine vorba de gestionarea celui mai scump element de pe camioanele sale electrice – bateria litiu-ion. Prin angajarea experților mondiali în domeniul bateriilor, compania Ecobat își demonstrează angajamentul de a oferi clienților cel mai bun și mai rapid serviciu posibil, în același timp reducând la minimum impactul potențial asupra mediului.
„Tevva se angajează să ofere cele mai bune servicii clienților, promovând în același timp o abordare circulară a gestionării bateriilor. Prin încheierea acestui parteneriat strategic cu Ecobat, o companie cu acreditări dovedite în ceea ce privește reducerea la minimum a deșeurilor, onorarea resurselor și respectarea metalelor de pământuri rare, le transmitem clienților noștri că le asigurăm spatele în cel mai rău caz, fiind în același timp un cetățean corporativ responsabil prin pregătirea bateriilor end of life.”,
a declarat fondatorul și Directorul General Tevva, Asher Bennett.
Autocamionul cu baterii electrice de 7,5 t al companiei Tevva a intrat recent în producția de masă la fabrica din Londra a companiei. Autocamionul Tevva oferă până la 227 de kilometri (140 de mile) cu o singură încărcare a bateriei de 105 kWh, ideal pentru flotele de livrare de ultimă milă și urbane. Acesta va fi urmat de un autocamion electric pe bază de hidrogen de 7,5 tone, care beneficiază de un prelungitor de autonomie pe bază de hidrogen care mărește autonomia vehiculului până la 354 mile (570 km).
„Colaborarea cu Tevva pentru a sprijini gestionarea bateriilor oferă companiei Ecobat oportunitatea de a-și extinde amprenta de reciclare a bateriilor litiu-ion și de a promova economia energetică circulară”,
a declarat Tom Seward, EU Key Accounts Director la Ecobat.
Jungheinrich este un pionier în dezvoltarea echipamentelor de manipulat electrice pentru intralogistică, adoptând de la început o poziție de lider în adaptarea bateriilor litiu-ion la activitatea din depozit. Peste 10 ani de experienţă în domeniul tehnologiei Li-ion şi mai mult de 100.000 de astfel de baterii instalate reprezintă garanţia succesului noilor acumulatori pentru echipamentele Jungheinrich, care sunt mai eficiente, mai uşor de manipulat şi au o amprentă de carbon redusă cu 21% comparativ cu utilajele dotate cu baterii plumb-acid. În plus, durata de viaţă a bateriilor Li-ion este de trei ori mai mare decât cele convenţionale, iar echipamentele sunt mai sigure pe perioada utilizării, încărcării şi transportului.
Bateriile Li-ion au revoluţionat industria echipamentelor de manipulat, oferind flexibilitate şi productivitate sporită, atât de necesare în special în depozitele cu rulaje intense de mărfuri. Chiar dacă costul de achiziţie a reprezentat la început o problemă, fiind mult mai mare comparativ cu cel al bateriilor tradiţionale pe plumb-acid, costurile de exploatare mai reduse calculate la întreagul ciclu de viaţă al bateriilor Li-ion a făcut să se încline tot mai mult balanţa în favoarea acestora din urmă.
Întregul ciclu de viață contează inclusiv atunci când vine vorba despre calcularea amprentei de carbon, de asemenea, o prioritate pentru principalii jucătorii din domeniu. Mulți sceptici reclamă cantitatea mare de energie consumată în extragerea litiului. Cu toate acestea, fabricarea este doar unul dintre cei patru pași din ciclul de viață al unei baterii. Mai urmează transportul, utilizarea și apoi recondiţionarea bateriei, pentru un al doilea ciclu de funcţionare. Per total, pe parcursul întregului ciclu de viață, bateriile litiu-ion sunt superioare și economisesc mai mult CO2 decât bateriile tradiţionale pe plumb-acid.
De altfel, deşi bateria este denumită generic „litiu-ion”, aceasta are, în fapt, o cantitate foarte mică de litiu în compoziție, respectiv de 1-2%, în funcție de tipul bateriei. Restul de 98-99% sunt în principal metale și material pentru electrozi, toate fiind reciclabile într-o proporţie foarte mare. Aceste componente sunt separate de proporția de litiu la sfârșitul duratei de viață a bateriei și reintroduse în ciclul de producţie.
Jungheinrich își asumă responsabilitatea de a optimiza evaluarea ciclului de viață al produsului, dezvoltat intern şi certificată de TÜV. Principiul de bază este acela că fiecare echipament de depozit nou trebuie să fie mai economic și mai ecologic decât predecesorul său. Optimizarea constantă a tehnologiilor Jungheinrich are, de asemenea, efect, emisiile de CO2 fiind reduse cu 44% în 20 de ani.
Fără a fi nevoie de întreținere deosebită sau de schimb de baterii, costurile totale în cazul utilizării tehnologiei litiu-ion sunt mai mici decât cele pentru soluţiile alternative pe plumb-acid. Durata de viață a unei baterii litiu-ion este, de asemenea, de aproximativ trei ori mai lungă.
Peste 100.000 de echipamente de depozit cu baterii litiu-ion au fost puse deja în piață de Jungheinrich, toată munca de cercetare și dezvoltare fiind realizată în interiorul companiei. Tehnologia litiu-ion este oferită încă din 2011, iar în ultimii 11 ani valorile de performanță și parametrii de siguranță ai bateriilor au fost optimizate constant.
Jungheinrich folosește la producerea bateriilor Li-ion un compus litiu fier fosfat, cea mai sigură substanță chimică celulară disponibilă pe piață. Ecologic, netoxic și nepericulos, prezintă și un pericol de incendiu extrem de scăzut.
Sistemul de monitorizare a stării celulelor bateriei în timpul funcționării protejează împotriva supraîncărcărilor, supraîncălzirii și dezechilibrării tensiunii celulelor individuale. Celulele bateriei pot fi, de asemenea, oprite izolat în cazul unei defecțiuni, astfel încât restul bateriei să rămână utilizabil. Bateria are un capac etanș, pentru a o proteja împotriva factorilor externi, şi toate acestea asigură fiabilitate operațională maximă.
Bateriile litiu-ion nu necesită întreținere, nu produc gaze, iar manipularea lor simplificată ajută la evitarea accidentelor de muncă. Procesul de încărcare optimizat ergonomic permite angajaților să încarce rapid bateriile litiu-ion în orice moment, astfel încât echipamentul să fie în permanenţă gata de lucru.
Jungheinrich oferă garanție de 8 ani pentru bateriile sale litiu-ion.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit