Coop, cea mai mare companie de retail din Danemarca, va introduce un camion Scania electric cu baterii Li-ion in operatiunile sale de distributie urbana.
Adoptarea vehiculelor grele care folosesc biocombustibili regenerabili si solutii electrice hibride a pozitionat Danemarca intre tarile progresive in transportul durabil. Iar acum, Danemarca adopta si vehiculele complet electrice, cu baterii. Camionul Scania, cu o autonomie de pana la 140 km, este planificat sa intre in operatiunile Coop in primul trimestru al lui 2021. Gama poate fi extinsa si cu posibilitati de alimentare rapida, de exemplu, in timpul incarcarii sau descarcarii marfurilor. Modelul, configurat 4×2, cu transmisie cu doua viteze, are o masa totala de 20 t si este echipat cu un sistem electric de actionare ce ofera 230 kW si putere de varf de 290 kW, dar si un cuplu de 2.150 Nm.
"Tranzitia catre solutii verzi in sectorul transporturilor se desfasoara prea incet", spune Nicolaj Boysen, director de logistica la Coop Danmark. „Prin urmare, am luat initiativa de a stimula dezvoltarea si a arata ca este posibil.”
Cu operatiuni fara emisii de carbon si fara poluare fonica datorita unitatii electrice silentioase, camioanele electrice cu baterii sunt ideale in distributia urbana. „Scania continua sa investeasca in dezvoltarea solutiilor electrificate. Obiectivele de sustenabilitate ale Coop se potrivesc cu ale noastre si asteptam cu nerabdare sa colaboram strans si sa facem impreuna acesti pasi“, spune Anton Freiesleben, director de vanzari Scania Danemarca.
Lansarea oficiala a camioanelor Scania electrice, cu baterii, va avea loc anul acesta, mai tarziu. Compania produce deja autobuze electrice cu baterii si camioane si autobuze electrice hibride, pe langa gama larga de vehicule care utilizeaza biocombustibili regenerabili.
Expertii se asteapta ca in 2030, la nivel global, sa existe peste 130 de milioane de vehicule electrice, iar acest lucru face ca energia si disponibilitatea bateriilor sa fie factori esentiali pentru aceasta transformare a transporturilor, care aduce noi provocari logistice si pentru producatori. Transportul, returul si reciclarea sunt procese complexe, deoarece bateriile sunt clasificate ca marfuri periculoase, fiind supuse unor regulamente stricte in ce priveste transportul si depozitarea.
In acest context, DB Schenker a lansat un serviciu nou, care combina regulamentele nationale cu cele internationale privind tipurile de baterii si modurile de transport.
”Reteaua globala DB Schenker poate acoperi intregul spectru logistic pentru a oferi solutii sigure pentru transport si depozitare de baterii. Credem ca mobilitatea electrica va fi factorul cheie catre un viitor mai sustenabil. Cu noul nostru serviciu dedicat logisticii bateriilor, suntem mandri sa fim un facilitator catre aceasta schimbare”, a declarat Jochen Thewes, CEO al DB Schenker.
Ca furnizor de servicii integrate, DB Schenker ofera solutii personalizate pentru intregul ciclu de viata al bateriilor. Acestea includ transportul sub temperatura controlata al materiilor prime catre fabrici, dar si transportul produselor finale catre clienti. In conformitate cu standardele de mediu, bateriile sunt stocate separat de alte marfuri combustibile, iar bateriile litiu-ion in special sunt depozitate in zone uscate si bine ventilate.
Prin combinarea incarcarilor complete de camion, solutii individuale si solutii personalizate, unitatea de afaceri a transportului terestru DB Schenker acopera 98% din cererea transport rutier si intermodal pentru marfa periculoasa, inclusiv baterii. Transportul maritim de baterii poate fi combinat cu infrastructuri de transport terestru pentru a indeplini cele mai inalte standarde pentru solutii complete livrare.