OMV Petrom și Auchan Retail România au finalizat cu succes amenajarea la nivel național a aproape 400 de magazine de proximitate MyAuchan în toate stațiile Petrom din România. Proiectul a fost terminat cu un an mai devreme decât estimările inițiale. Integrarea magazinelor MyAuchan s-a realizat simultan cu modernizarea stațiilor Petrom.
Colaborarea a implicat o investiție comună de peste 50 de milioane de euro și a adus beneficii locuitorilor din 250 de localități din țară, precum și tuturor conducătorilor auto aflați în tranzit, care acum pot alimenta și face cumpărături într-o singură oprire în stațiile Petrom cu magazine MyAuchan.
Cu ocazia finalizării proiectului, în perioada 1 – 30 noiembrie 2023, în toate stațiile Petrom cu magazine MyAuchan se va desfășura o campanie promoțională pentru clienți, oferind reduceri la produse alimentare și de larg consum, precum și o tombolă cu premii în bani. Prin tragere la sorți, vor fi acordate 10 premii pe zi, fiecare în valoare de 500 RON.
Magazinele MyAuchan din stațiile Petrom oferă o gamă variată de până la 1.500 de produse esențiale, pentru consumul de zi cu zi, inclusiv produse proaspete, congelate, băuturi, produse de băcănie, precum și non-alimentare, cum ar fi cosmetice, jucării și accesorii auto. Peste 70% dintre aceste magazine includ și zone dedicate Costa Coffee ca parte a unui parteneriat mai larg.
Colaborarea dintre OMV Petrom și Auchan Retail România a început în 2017 cu o fază-pilot, iar în februarie 2019, cele două companii au semnat un memorandum de înțelegere pentru a extinde colaborarea într-un parteneriat de lungă durată. Acest proiect inovator a creat veritabile magazine de proximitate, oferind o nouă experiență și comoditate clienților care pot economisi timp alimentând și cumpărând în același loc.
„Petrom este brandul românesc lider în zona de mobilitate, care oferă cel mai bun raport calitate-preț. Finalizarea cu succes a acestui proiect susține ambiția noastră pe termen lung de a ne menține această poziție de lider și de a ne dezvolta și mai mult oferta de servicii și produse, la cel mai bun preț. Cele două echipe au reușit într-un timp record, de 3 ani, să amenajeze aproape 400 de magazine MyAuchan. Și nu ne oprim aici: împreună cu partenerul nostru Auchan, vom continua să gândim programe care să aducă beneficii clienților noștri.”,
a declarat Radu Căprău, membru al Directoratului OMV Petrom, responsabil pentru activitatea de Rafinare și Marketing.
„Suntem încântați să finalizăm cu succes acest proiect inovator și unic, prin care am creat veritabile magazine de proximitate, oferindu-le românilor o nouă experiență și posibilitatea de a economisi timp, alimentând și făcându-și cumpărăturile într-o singură oprire. Le mulțumim partenerilor noștri de la OMV Petrom și echipelor Auchan pentru lucrurile extraordinare pe care le-au făcut împreună și pentru colaborarea excelentă din ultimii ani. Le mulțumim clienților care ne-au trecut pragul pentru fidelitate, pentru că au apreciat noile stații și magazinele MyAuchan din incinta acestora. Felicit echipele Auchan și OMV Petrom pentru modul în care au finalizat reamenajarea stațiilor într-un timp record.”,
a precizat Ionuț Ardeleanu, Director General Auchan Retail România.
Compania clujeană PROMELEK XXI, unul dintre principalii jucători ai pieței locale de echipamente electrice, parte a grupului spaniol Elektra, își propune să comercializeze, până la finalul anului în curs, 400 de stații de încărcare destinate mașinilor 100% electrice sau hybrid plug-in. În contextul actual de piață, există un interes ridicat pentru astfel de produse, precum și pentru programele de finanțare susținute de stat care sprijină acestă tendință. Totodată, compania mizează pe un avans de 15% în vânzările pe această nișă comparativ cu anul 2022.
Potrivit datelor companiei, cererile pentru stațiile de încărcare destinate mașinilor 100% electrice sau hybrid plug-in s-au dublat în ultimii doi ani. De asemenea, studiile de piață arată că stațiile de încărcare au ajuns la un total de 1.350 în România, la finalul anului trecut, evidențiind interesul crescut pentru vehiculele electrice.
„Piața mașinilor electrificate a cunoscut o creștere semnificativă în România în ultimii ani, generând astfel o cerere tot mai mare pentru montarea stațiilor de încărcare dedicate acestor vehicule. Având în vedere aceste tendințe ascendente, ne-am hotărât să ne extindem linia de business dedicată stațiilor de încărcare electrice și să ne concentrăm asiduu asupra dezvoltării acestei infrastructuri. Proprietarii de mașini electrice au acum nevoie de o rețea adecvată pentru a-și putea încărca vehiculele acasă, la locul de muncă și în timpul călătoriilor.”,
a declarat Károly Nagy, Director General PROMELEK XXI.
Potrivit estimărilor, 20% din vânzările pe această nișă sunt destinate sectorului rezidențial, 60% pentru spațiile publice, precum zonele HoReCa și clădirile de birouri, iar 20% pentru utilizarea în infrastructura de încărcare a transportului, în special pentru camioanele electrice.
Datorită evoluției tehnologice a mașinilor 100% electrice sau hybrid plug-in și a programelor de finanțare susținute de Guvern, tot mai multe persoane optează pentru achiziționarea unei mașini electrice. Datele APIA (Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile) arată că, în primele 6 luni ale anului în curs, aproximativ 16.000 de autoturisme (fie 100% electrice, fie hybrid plug-in sau full hybrid) din această categorie s-au înmatriculat în România, reprezentând aproximativ 22% din numărul total de mașini înmatriculate. Achizițiile de mașini electrificate au înregistrat o creștere de 34,5% raportat la primul semestru al anului trecut.
Tendința de adoptare a vehiculelor electrice este similară și la nivelul Uniunii Europene, unde, în 2022, vehiculele electric-încărcabile acoperă 21,6% din totalul mașinilor noi de pasageri, iar hibrizii constituie 22,6% din totalul vânzărilor.
„Una dintre tendințele actuale pe piața de profil este reprezentantă de integrarea stațiilor de încărcare lente cu sistemele fotovoltaice. Aceasta reprezintă o soluție sustenabilă și economică pentru clienții care doresc să își reducă costurile cu energia electrică utilizată pentru încărcarea vehiculelor lor. În ceea ce privește stațiile rapide, se remarcă creșterea treptei minime de încărcare de la 50 kW la 60 kW, iar opțiunea cu doi conectori de încărcare simultani este cea mai frecventă alegere.”,
a mai adăugat Károly Nagy.
Din analizele interne ale companiei PROMELEK XXI, se poate observa că principala categorie de clienți care achiziționează stațiile de încărcare destinate sectorului rezidențial sunt familiile din clasa medie și superioară, cu studii superioare și venituri lunare de peste 3.000 de euro pe familie. În general, clienții rezidențiali optează pentru stații de încărcare lentă (AC), montate pe perete, cu protecție pentru curent continuu DC de 6 mA și conexiune remote pentru configurare și monitorizare prin intermediul unei aplicații mobile. Prețul mediu pentru aceste specificații se situează în jurul sumei de 750 euro.
„O altă tendință importantă este reprezentată de programele de finanțare pentru stații de încărcare, care stimulează cererea din partea sectorului public și a companiilor beneficiare ale programului Electric UP. În cazul acestor categorii de clienți, alegerile se îndreaptă către stații de încărcare All In One, care permit atât încărcarea într-un timp scurt, cu conectori de încărcare rapidă în DC, standard european Combo CCS și standard asiatic CHAdeMO, dar și o încărcare într-o perioadă mai lungă de timp, cu conectori de încărcare lentă în AC, type2.”,
a completat Károly Nagy.
Printre proiectele importante realizate de companie în ultima perioadă pe această nișă se numără instalarea de stații de încărcare la Aeroportul Internațional Avram Iancu din Cluj-Napoca, amenajarea malului Someșului de către Primăria Cluj-Napoca, Platoul Sălii Sportului Cluj-Napoca și Compexit Trading, dealer autorizat Skoda din Cluj-Napoca.
PROMELEK XXI oferă clienților săi stații de încărcare lente și rapide de la diferiți producători, inclusiv ABB, Schneider Electric, CIRCONTROL, EKOENERGETYKA, Legrand și alții.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit