Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volvo Trucks vine la expoziția Bauma 2025 pentru a-și demonstra hotărârea de a decarboniza transportul în industria construcțiilor. Volvo va prezenta oferta sa largă de produse și tehnologii care permit un transport mai durabil.

La expoziția Bauma, Volvo va prezenta camioane cu sisteme de propulsie electrice pe baterii, pile de combustie pe bază de hidrogen și combustibili regenerabili precum biogazul în motoarele cu combustie. Aceste tehnici alcătuiesc strategia în trei direcții a companiei de a ajunge la emisii nete zero până în 2040 și de a permite industriei construcțiilor să realizeze un transport mai durabil atât aici și acum, cât și în viitor.

Lider în domeniul energiei electrice pentru construcții

Volvo este lider mondial în segmentul camioanelor electrice cu baterii, cu o cotă de piață de 51% în Europa, 40% în America de Nord și livrări de peste 4.900 de camioane electrice în întreaga lume, multe dintre acestea către clienți din industria construcțiilor. Volvo a început producția de serie de camioane electrice încă din 2019, iar portofoliul de produse al companiei permite decarbonizarea întregului flux din cadrul transportului în construcții; camioane de transport, betoniere, pompe de beton, basculante, macarale și ascensoare cu cârlig. La Bauma, Volvo va expune camioane atât la standul propriu, cât și la standurile clienților.

„Sunt foarte mândru că avem cea mai largă gamă de camioane electrice pentru industria construcțiilor. Un antreprenor poate cumpăra astăzi aproape orice camion ca fiind electric de la Volvo și poate fi sigur că acesta îi va oferi productivitate și performanțe excelente”, spune Roger Alm, președintele Volvo Trucks. „Transportul electric este foarte potrivit pentru segmentul construcțiilor, oferind zero emisii de gaze de eșapament și mult mai puțin zgomot. Este bine pentru cei care locuiesc în apropierea unui șantier de construcții, este bine pentru cei care lucrează pe șantier și, desigur, și pentru climă.”

Pe lângă motorizările electrice, Volvo va vorbi și despre oferta sa de camioane care pot funcționa cu combustibili regenerabili, cum ar fi biogazul și HVO (Hydrotreated Vegetable Oil). Toate camioanele Volvo sunt certificate pentru HVO și biodiesel B100.

„Avem o ofertă largă de soluții cu emisii zero, ceea ce înseamnă că ne putem sprijini clienții oriunde s-ar afla pe drumul lor către decarbonizare. Camioanele noastre care pot funcționa pe biogaz, biodiesel sau HVO sunt opțiuni excelente pentru clienții care doresc să înceapă să reducă CO2 aici și acum”, spune Roger Alm.

Ghișeu unic pentru camioane și utilaje cu emisii zero

La Bauma, Volvo își va demonstra, de asemenea, capacitatea unică de a permite o exploatare a șantierelor de construcții complet lipsită de combustibili fosili, datorită ofertei de camioane cu emisii zero și utilaje de construcții cu emisii zero.

„Avem o poziție unică prin faptul că suntem un partener care poate oferi atât camioane premium, cât și utilaje premium pentru industria construcțiilor. Credem că această posibilitate de „one-stop shop” este atractivă pentru multe companii”, spune Roger Alm.

Președintele Franței, Emmanuel Macron, și-a respectat promisiunea de a clasifica autocarele și camioanele Euro 6 care merg exclusiv pe biodiesel B100 în categoria de vinietă Crit’Air 1, ceea ce reprezintă, așa cum subliniază publicația franceză Les Routiers, o victorie pentru producătorii de biocarburanți, dar și pentru MAN și Renault Trucks, cei doi producători care au în ofertă camioane pe B100.

Decizia aceasta, luată pe 11 aprilie 2022, modifică decizia din 21 iunie 2016 care stabilește nomenclatorul vehiculelor în funcție de nivelul de emisii poluante.