Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Comertul romanesc va inregistra, in acest an, cel mai spectaculos Black Friday din istorie, cu peste 10 milioane de produse vandute in numai cateva zile si incasari de circa 300 de milioane de euro la nivelul lunii noiembrie, arata o analiza Frames, realizata pe baza estimarilor din piata.
Cea de-a 9 editie a Black Friday a debutat deja la unele magazine, insa punctul culminant va fi pe 15 noiembrie, ziua in care toti marii jucatori din piata, de la IT&C la fashion, home&deco, food, beauty, servicii etc. au anuntat campanii speciale in care reducerile de preturi vor merge pana la 80-90%.

Potrivit estimarilor analistilor de la Frames, editia din acest an va aduce un plus de cel putin 50 de milioane de euro incasari pentru retaileri, in conditiile in care campania de ,,Black Friday’’ a ajuns la un nivel de maturitate.
,,De la gestiunea stocurilor la pricing, extinderea optiunilor de plata (rate fara dobanda, leasing etc.) si campaniile de promovare mult mai bine targetate, 2019 va consemna un plus semnificativ la capitolul oferte si servicii de suport. Business-ul de Black Friday 2019 vine, pe de alta parte, intr-un moment cum nu se poate mai bun si in privinta cererii, cresterile de salarii si modificarea obiceiurilor de consum generand un plus semnificativ si in acest segment’’, arata analiza Frames. In 2018, Black Friday a adunat, in numai citeva zile, vanzari de 250 de milioane de euro, cu eMAG, Altex & Mediagalaxy, Flanco si FashionDays in prim-plan. Unul dintre liderii pietei care si-a declarat oficial rezultatele de Black Friday, eMAG, a inregistrat vanzari cu 28% mai mari decat in 2017, acestea ajungand la nivelul de 460 mil. lei. Platforma de e-commerce a adunat, in numai o zi, 9.5 milioane de vizite si a atras peste 55.000 de clienti noi. Flanco estima, zilele trecute, ca 2019 va aduce cel mai mare Black Friday din istoria companiei, cu reduceri la peste 750.000 de produse in online si in 155 de magazine din 114 orase.
Pentru 2019, analiza mai arata ca Black Friday-ul din 2019 va aduce in prim-plan calitatea produselor si abia in planul secund preturile. In prim-plan se vor afla electrocasnicele precum televizoarele cu diagonale de peste 100 cm, cuptoarele electrice, plitele pe inductie, masinile de spalat rufe/vase sau frigiderele, acolo unde tehnologia a evoluat semnificativ in ultimii ani, iar raportul pret-calitate a devenit unul foarte bun. Cresterea cererii in acest segment vine si in conditiile in care si rata de inlocuire a acestora a scazut vertiginos de la 10 la 5-6 ani, pe fondul cresterii puterii de cumparare. Un alt segment care va asigura un plus semnificativ in Black Friday 2019 va fi cel de beauty & fashion.
Black Friday 2019 vine intr-un moment in care romanii privesc cu tot mai multa ingrijorare la perspectivele unei noi crize economice. In conditiile in care 2020 va fi un an plin de incertitudini, focusul pe evenimentul de shopping din acest sfarsit de an va fi unul si mai accentuat. Cresterea semnificativa a vanzarilor din 2019 este pusa si pe seama modificarii obiceiurilor de consum si extinderii modalitatilor de plata.
PayU anunta, ieri, ca romanii vor cumpara online in valoare de 1,2 miliarde de lei, in crestere cu 20% fata de 2018. Valorea tranzactiilor online urmeaza sa inregistreze o crestere de 25%, ajungand la peste 360 milioane de lei, in crestere cu 25% in comparatie cu anul precedent. Motivele acestor cresteri se bazeaza pe investitiile constante ale furnizorilor de servicii de plata online si ale comerciantilor in noi tehnologii si in educatia cumparatorilor.
Extinderea vanzarilor din zona de online este completata de avansul vanzarilor din magazine, mare parte dintre retailer pregatind zone speciale destinate Black Friday, precum Flanco, care a inceput deja campania de reduceri.

Vivre a preluat un nou depozit logistic cu o suprafata totala de 6.500 m2 utili si o capacitate de aproximativ 9.000 de piese de mobilier de mari dimensiuni. Valoarea investitiei in logistica ajunge la 500.000 euro pentru a sustine volumul produselor procesate pentru cele mai asteptate evenimente ale toamnei: Black Sale, campanie care va fi lansata pe data de 9 octombrie si Black Friday care se va desfasura in noiembrie.

Centrele logistice Vivre au fost extinse progresiv in cei 7 ani de la deschidere. Pornind de la un depozit de aproximativ 1.000 m2, in prezent spatiile de depozitare ocupa o suprafata totala de 15.000 m2 utili si au o capacitate de 260.000 produse. Valoarea totala a investitiilor in dotari tehnice precum rafturi, echipamente de logistica, manipulare si depozitare, este de 500.000 euro in 2019. Capacitatea de procesare a crescut exponential, zilnic se ruleaza in medie 25.000 produse si 4.000 colete. Produse de la aproximativ 6.000 de branduri europene – de la piese de mobilier voluminoase (canapele si fotolii), pana la obiecte de mici dimensiuni (decoratiuni si accesorii) – ajung astfel la cei peste 500.000 de clienti unici Vivre.
„In varfurile de cerere – lunile octombrie, noiembrie si decembrie – cand pot fi procesate pana la 30.000 de produse pe zi, spatiul de depozitare devine o provocare. Pentru a solutiona acest aspect apelam la optimizarea spatiului actual si eficientizarea proceselor operationale, dar si la inchirierea temporara a unor centre de depozitare. Anul acesta, noul spatiu preluat are o suprafata totala de 6.500 m2 utili si o capacitate de aproximativ 9.000 de piese de mobilier voluminoase (canapele, coltare, dulapuri etc.). Asiguram transportul comenzilor in functie de gabaritul produselor prin intermediul firmelor de curierat specializate in livrarea pieselor de mobilier. Momentan colaboram cu 14 companii de curierat si suntem in negocieri pentru a ajunge la 19 parteneri in urmatoarea perioada, intrucat preconizam o crestere semnificativa a volumului de comenzi in perioada campaniilor de Black Sale si Black Friday.“, a declarat Ciprian Sirbu, Director Logistica Vivre.
Concomitent cu dezvoltarile logistice, pregatirile pentru cele mai asteptate evenimente ale toamnei, Black Sale si Black Friday, continua si in mediul online. Intre 9 si 14 octombrie va fi disponibila pe Vivre.ro campania “Black Sale” cu reduceri de pana la 75% la zeci de mii de produse. Selectiile de produse care vor avea preturi reduse sunt alese din cele peste 5.000 de canapele si fotolii, 3.000 de lenjerii si cuverturi de pat, 8.000 de covoare, 7.000 corpuri de iluminat si peste 20.000 decoratiuni pentru casa si gradina disponibile constant pe site.