Campania de Black Friday din acest an a adus o creştere a livrărilor Sameday cu peste 20% față de perioada similară din 2021, au declarat reprezentanţii companiei de curierat pentru revista Tranzit. În plus, nu mai puţin de 60% din totalul comenzilor livrate în primele zile ale Black Friday au mers către easybox.
În pofida contextului dificil economic şi politic, în primele 4 zile de Black Friday, Sameday a livrat peste un milion de colete în easybox, volum cu 85% mai mare comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. O parte dintre clienții Sameday încă nu își încheiaseră campaniile de reduceri la începutul lui decembrie, astfel că Black Friday doar a deschis sezonul de vârf pentru comerţul electronic, iar așteptările erau pozitive până la finalul anului.„Peste 5.000 de angajaţi și colaboratori au lucrat pentru ca această ediție de Black Friday să fie un succes, fără întârzieri în livrarea coletelor. Peste 4.200 de curieri, sortatori și manipulanți au lucrat în schimburi, iar peste 3.500 de mașini au contribuit la livrarea coletelor într-un timp mediu de 1,4 zile, păstrând ritmul accelerat de anul trecut. Timpul minim de staționare a unui colet în easybox a fost de puțin peste un minut”, au precizat reprezentanţii Sameday.
Una dintre investițiile principale făcute de Sameday în 2022 a fost extinderea easybox în ţară şi străinătate, pentru aceasta fiind puşi la bătaie peste 20 de milioane de euro. Rețeaua regională easybox numără în prezent peste 4.200 de lockere, dintre care peste 3.600 doar în România. De menţionat că 31 dintre acestea de sunt alimentate cu panouri solare.
Cargus, prima companie de curierat de pe piața românească, estimează o creștere în volume de 25% în comparație cu ediția de anul trecut. În acest mod, începutul vârfului de sezon pe piața de curierat reprezintă un eveniment important pentru întreaga industrie e-commerce și consumatori.
Cargus a început pregătirile pentru Black Friday încă de acum câteva luni, investind o mare parte în zona logistică și operațională. În acest an, compania a deschis un depozit nou în București, care dublează capacitatea de procesare a celui din Măgurele. Totodată, a relocat alte două depozite în locații mult mai mari și mai moderne din Constanța și Oradea, iar alte unități de dimensiuni mai reduse au fost modernizate. În privința opțiunilor de livrare, Cargus a investit semnificativ în rețeaua de puncte partenere SHIP & GO și în lansarea lockerelor Cargus.
În această lună, rețeaua Cargus SHIP & GO (puncte fixe și lockere) va crește la aproape 2.800 de unități în toată țara și vor putea prelua în medie circa 58.000 de colete pe zi, potrivit unui comunicat de presă.
Compania de curierat intenționează în perioada de Black Friday să ajungă la creșteri de până la 50% a volumului de livrări față de perioada obișnuită, iar pentru a doua jumătate a lunii noiembrie să proceseze o medie zilnică de peste 250.000 de colete.
„Black Friday contribuie semnificativ la creșterea Cargus și reprezintă începutul unei perioade foarte bune pentru întreaga industrie de e-commerce și curierat. Noiembrie și decembrie sunt lunile în care înregistrăm cele mai mari volume de colete procesate și livrate. Ne-am pregătit pe tot parcursul anului pentru această creștere, prin mărirea echipei de curieri și sortatori, dar și prin investiții strategice în extinderea opțiunilor de livrare – out of home, și deschiderea de noi depozite. Investițiile sunt menite să asigure o experiență de livrare cât mai bună inclusiv prin varietate de opțiuni de plată și mijloace de interactiune facile și moderne.”,
a declarat Yannick Mooijman, CEO Cargus.
Cargus a suplimentat pentru sezonul de Black Friday atât numărul angajaților, cât și capacitatea de transport disponibilă. Astfel, au fost contractați încă 500 de curieri și 50 de camioane, iar HUB-urile din București (CTPark), Măgurele și Brașov vor lucra în program prelungit.
Compania a lansat în acest an propriile lockere pentru a oferi o interacțiune contactless, în plus, acestea putând fi utilizate și cu ajutorul aplicației Cargus Mobile. De asemenea, lockerele Cargus nu necesită alimentare cu energie electrică, funcționând pe bază de baterii cu o durată de viață de până la 10 ani. Destinatarii finali pot opta pentru lockerul cel mai apropiat de casă sau de locul de muncă, având flexibilitate permanentă pentru ridicarea coletelor. Lockerele alături de punctele partener Cargus SHIP & GO reprezintă pentru magazinele online o soluție eficientă, datorită faptului că pot genera creșteri a vânzărilor și o experiență mai bună pentru clienți.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit