Cu ocazia întâlnirii de pe 24 februarie a Comitetului pentru Transport din Parlamentul European, Matthew Baldwin, directorul general al Directoratului Mobilitate, a prezentat poziția Comisiei Europene (CE), arătând clar că ce s-a întâmplat la granițele dintre Cehia și Germania, unde șoferii de camion au stat la cozi foarte mari pentru a efectua testul Covid-19, nu ar fi trebuit să se întâmple niciodată, deoarece reprezintă o violare a principiului de bază al liniilor directoare ale CE referitoare la coridoarele verzi, care spune că trecerea granițelor nu ar trebui să dureze mai mult de 15 minute. De aceea CE consideră că testarea sistematică a șoferilor și lucrătorilor cross-border trebuie oprită.
Matthew Baldwin a subliniat faptul că șoferii de camion nu prezintă risc epidemiologic și că în rândul lor au fost foarte rar teste pozitive. Sau, dacă aceste teste vor continua să fie obligatorii, măcar să aibă validitate mai mare de 72 de ore, să se arate clar unde sunt localizate punctele de testare și să nu se mai introducă astfel de măsuri peste noapte, ci din timp, cu informare în toate limbile vorbite în statele UE. Altfel firmele și șoferii nu se pot adapta suficient de repede la noile reguli, ceea ce duce la aglomerări și perturbări ale lanțului de lichidități și de aprovizionare în centrul Europei. Totuși, atribuțiile CE sunt limitate și ea poate doar să discute cu autoritățile de la Berlin – nu să le impună ce măsuri să ia pentru protejarea sănătății populației – ceea ce și face în prezent.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit