Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Asociația transportatorilor maghiari MKFE informează că și în Cehia au început proteste ale fermierilor, care au pornit cu tractoarele, din toată țara, în convoi spre Praga, blocând traficul, și au anunțat că vor manifesta astfel în perioada 19-22 februarie.

Mai exact, ei au ajuns în capitală pe drumuri radiale, iar șoseaua de centură și principalele drumuri din jurul orașului se confruntă cu perturbări mai ales pe D1, D4, D7, D8 și D11.

Potrivit imaginilor de pe camerele de supraveghere a traficului, situația a revenit oarecum la normal luni după-amiază, dar nu se știe dinainte în ce măsură își vor respecta fermierii decizia de a protesta și în următoarele zile. De aceea utilizatorii drumurilor din Cehia ar trebui să se aștepte la viteze mici de deplasare și la durate mai mari ale curselor decât de obicei. Iar pentru șoferii de autocare va fi dificil să se deplaseze, în special în partea interioară a orașului.

Situația în timp real a traficului din Cehia o puteți urmări aici: Czech Republic – traffic information (dopravniinfo.cz).

Așa cum informează asociația olandeză de transport și logistică TLN, transportatorii și alte organizații implicate în transportul pe relația cu Marea Britanie, uniți în Get Ready for Brexit, manifestă tot mai multă îngrijorare în legătură cu traficul aglomerat din Dover, din moment ce de săptămâna trecută peste 2.500 de camioane au fost blocate în Marea Britanie. Șoferii petrec în medie 30 de ore în trafic, în condiții improprii, și nu există perspective concrete de îmbunătățire a situației. De aceea toți cei implicați fac apel urgent la Secretariatul de Stat pentru Vămi din Olanda să colaboreze cu omologii britanici pentru a găsi cât mai curând o soluție.

În opinia TLN, blocajele în trafic au fost provocate de mai multe probleme În primul rând, săptămâna trecută un sistem IT important, folosit pentru eliberarea documentelor vamale pentru guvernul britanic, a căzut, iar planul de urgență al părții britanice nu a funcționat suficient de bine și nu a fost activat corect și rapid, ceea ce a dus la întârzieri foarte mari în prelucrarea documentelor. În plus, există probleme cu conexiunile de feribot spre și dinspre Marea Britanie, din moment ce P&O Ferries și-a oprit temporar cursele acum două săptămâni, deci capacitatea serviciilor de traversare disponibile în prezent este prea mică. La acestea se adaugă situația șoferilor, care stau zeci de ore fără facilități și pot fi amendați pentru depășirea timpilor de condus, dar mai și petrec uneori ore întregi căutând un loc de odihnă adecvat, din cauza lipsei locurilor de parcare.

De aceea se solicită un acord între părțile britanică și olandeză, care să prevadă relaxări temporare ale regulilor – astfel încât să le permită camioanelor să se îmbarce din nou mai repede pe feribot în ambele direcții – dar și realizarea de proceduri de urgență în Marea Britanie, astfel încât să se evite pe viitor astfel de blocaje.