Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Având în vedere prețurile ridicate ale combustibililor, Asociația de Transport și Logistică din Germania BLV-pro a cerut o reducere temporară a taxei pe uleiurile minerale și o plafonare a prețurilor. Asociația arată că în octombrie 2020 motorina costa 0,90 euro pe litru, acest preț fiind în prezent de peste 1,50 euro pe litru. Cu toate acestea, companiile de transport rareori puteau transmite clientului această creștere de preț de peste 50%. Companiile germane sunt expuse unei presiuni enorme din cauza acestei creșteri de preț.

„Suntem pe cale să ne confruntăm cu condițiile de distribuție din Marea Britanie. Având în vedere previziunile și rapoartele din Anglia despre benzinării și rafturi goale, în Germania există deja tulburări în rândul populației și au loc primele cumpărături de panică. Lanțurile de aprovizionare se vor prăbuși cel târziu până la Crăciunul 2021 și multe cadouri nu vor ajunge sub bradul de Crăciun”, a avertizat președintele consiliului de administrație al FSVO-pro, Konstantin Popov. Politicienii trebuie să intervină, altfel „se vor pierde mii de locuri de muncă”, a adăugat acesta.

Cotele de piață sunt pierdute în favoarea companiilor din Europa de Est

„Nu putem și nu trebuie să renunțăm întotdeauna la cote de piață în favoarea companiilor de transport din Europa de Est. Dacă cota de piață a camioanelor nerezidente în Germania – măsurată prin taxele colectate pentru utilizarea infrastructurii – a fost de 23% în 2011, în 2017 aceasta a crescut la 42,4%”, a adăugat membrul consiliului BLV-pro Sigo Schmeiduch. 

Germania devine prea dependentă de marii operatori de flote din Europa de Est. Potrivit BLV-pro, avantajul competitiv al companiilor de transport cu sediul în estul Europei poate fi dedus direct din prețurile combustibililor din țările lor, deoarece multe dintre camioanele acestor transportatori se îndreaptă spre țara de origine în weekend pentru a face plinul acolo.

„Acum facem presiuni pentru ajutor și implementare imediată înainte ca industria să se oprească. Nu avem de ales decât să le lămurim politicienilor cât de gravă este situația prin închiderea, de exemplu, a punctelor de trafic nevralgic din Germania”, a conchis asociația.