Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Etapa a zecea a raliului Dakar s-a desfășurat între Haradh și Shaybah, pe un traseu cu lungime totală de 624 km, din care 114 km de cursă specială și 510 km de legătură, dominat din nou de dunele din Empty Quarter (cea mai mare „mare de nisip“ din lume), unde piloții petrec anul acesta patru zile.

În competiția camioanelor, învingător în etapa a zecea a fost, pentru prima dată de când concurează la camioane, Pascal de Baar (Riwald Dakar Team), fost motociclist, la 22 de secunde de Mitchel Van Den Brink (Eurol Team De Rooy Iveco) și la 1’12” de Janus Van Kasteren (Boss Machinery Team De Rooy Iveco).

Liderul clasamentului general, Ales Loprais, s-a retras din competiție în urma unui accident care a dus la moartea unui spectator italian, astfel că acum pe primul loc este Janus van Kasteren, urmat la 22’41” de Martin Vandenbrink (Eurol Team De Rooy Iveco) și la 51’07” de Martin Macik (MM Technology). Începând de la locul al patrulea distanța față de lider este de peste două ore, deci în absența unui incident spectaculos – care nu este exclus la Dakar, după cum s-a văzut în etapa a zecea chiar în cazul liderului – podiumul pare deja conturat pe măsură ce ne apropiem de finalul Dakar 2023.

Etapa a noua a raliului Dakar, de la Riyadh la Haradh, a avut în total 686 km, dintre care 358 km de cursă specială și 328 km de legătură. Direcția de mers s-a modificat în această zi, concurenții abordând partea sud-estică a Arabiei Saudite, inclusiv dunele din Empty Quarter (cea mai mare „mare de nisip“ din lume), suficient de dificile cât să se aștepte de la ele chiar să determine rezultatul final al întrecerilor. Și în această etapă au fost dune afectate de precipitații și porțiuni de teren inundate, care au pus din nou la încercare abilitățile navigatorilor.

În cursa pentru camioane, Martin van den Brink (Eurol Team De Rooy Iveco) și Martin Macik (MM Technology) au avut mari dificultăți, fiind împotmoliți timp de cel puțin patruzeci de minute, ceea ce a fost în avantajul lui Ales Loprais (Instaforex Loprais Praga), liderul de după opt etape al clasamentului general, și al lui Janus Van Kasteren (Boss Machinery Team De Rooy Iveco), care a câștigat a doua sa etapă, la 3’06” de Pascal de Baar (Riwald Dakar Team) și la 4’21” de Jaroslav Valtr (Tatra Buggyra ZM Racing).

Astfel, în clasamentul general continuă să conducă Ales Loprais, la 26’54” de Janus Van Kasteren și la 46’08” de Martin van den Brink. Iar Martin Macik este acum la 1H 17’50” de lider, după ce în etapa a noua a ajuns al zecelea, la peste 50 de minute de învingător.