Etapa a opta a raliului Dakar, de la Al Duwadimi la Riyadh, a totalizat 822,94 km, din care 346 km de cursă specială și restul, traseu de legătură, fiind caracterizată de piste de pietriș în partea de început și de văi și lanțuri de dune spre final.
În competiția camioanelor, Martin Macik (MM Technology) obține a patra sa victorie din acest an, la 59 de secunde de Mitchel Van Den Brink (Eurol Team De Rooy Iveco) și la 3’34” de Ales Loprais (Instaforex Loprais Praga), și se apropie mai mult de podium în clasamentul general, fiind acum la 47 de secunde de al treilea clasat.
Janus Van Kasteren (Boss Machinery Team De Rooy Iveco), învingătorul din etapa anterioară, s-a blocat aproximativ o jumătate de oră în prima parte a cursei, această pierdere de timp, aproape similară cu cea din cazul unei puncții a unei anvelope, contând mult în lupta pentru titlu, în condițiile unor diferențe atât de mici între primii patru clasați. Acest pilot olandez tânăr, în care Team De Rooy și-a pus toate speranțele, a fost la doar 15 minute în spatele cehului, Ales Loprais, și rămâne pe locul trei în clasamentul general, dar sigur optimismul său s-a mai redus.
Ales Loprais continuă să fie pe primul loc în clasamentul general după opt etape, la 16’17” de Martin Vandenbrink (Eurol Team De Rooy Iveco) și la 38’03” de Janus Van Kasteren. Iar al cincilea clasat este deja la peste o oră și 50 de minte de lider.
Între etapa a opta și a noua a fost ziua de pauză din acest an de la Dakar.
Etapa a cincea a raliului Dakar, tot o buclă având plecarea la Ha’il și întoarcerea în aceeași localitate, ca și etapa a patra, a totalizat 545,04 km, din care 373 km de cursă specială, de data aceasta la sud de oraș, pe un traseu acoperit 100% de nisip, care pe mari porțiuni off-road a pus din nou la încercare navigatorii, mai ales când trebuiau să aleagă direcția și solul era dificil din cauza ploilor recente.
În cursa camioanelor, Ales Loprais (Instaforex Loprais Praga) a obținut a doua sa victorie din acest an, la 16 secunde de Martin Vandenbrink (Eurol Team De Rooy Iveco) și la 3’24” de Janus Van Kasteren (Boss Machinery Team De Rooy Iveco). Astfel, cehul Loprais rămâne liderul clasamentului general, la 15’22” de Martin Vandenbrink și la 51’58” de Janus Van Kasteren.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit