Pe 1 ianuarie a debutat pe malul Mării Roșii a 45-a ediție a raliului Dakar, care se va termina pe partea opusă a Peninsulei Arabice, pe coasta Golfului Arabiei, și va include și patru zile prin cea mai mare „mare de nisip“ din lume, Empty Quarter, unde va avea loc și etapa maraton din acest an. Ediția din 2023 a competiției va avea o lungime totală de aproape 5.000 km de cursă specială, repartizată în prolog și în cele 14 etape, deci va fi din nou un test extrem de rezistență.
Pe 31 decembrie s-a desfășurat, pe o pistă de nisip, prologul, de 13 km, cu plecare și sosire la Sea Camp. La categoria camioane, cehul Martin Macik (din echipa MM Technology) a obținut a patra sa victorie de etapă din carieră, fiind urmat la cinci secunde de olandezul Mitchel van den Brink (Eurol Team De Rooy Iveco) și la șase secunde de Janus Van Kasteren (Boss Machinery Team De Rooy Iveco).
Etapa 1 a avut, de asemenea, și sosirea și plecarea la Sea Camp, dar o lungime de 601 km, din care 367 km de cursă specială. Deși a avut același punct de plecare și sosire ca prologul, această etapă a fost total diferită, urmând conturul coastei de la 30 km în interior pe drumul spre – și dincolo de – Yanbu. Pe prima parte a traseului, de 368 km, au dominat secțiunile stâncoase, unde unii piloți s-au prăbușit, după care au urmat întinderi mai rapide între văi și piste de nisip, care i-au avantajat pe piloții de viteză, și apoi echipajele au ținut o porțiune de coastă de peste 200 km înapoi spre Sea Camp. Martin Macík a obținut o nouă victorie, la 5’01” de Ales Loprais (Instaforex Loprais Praga) și la 9’18” de Jaroslav Valtr (Tatra Buggyra ZM Racing).
Etapa a doua, de la Sea Camp la Alula, a totalizat 589,07 km, din care 430 km de cursă specială, spre zonele interioare ale Arabiei Saudite, unde diminețile sunt răcoroase, iar terenul este încă umed. O parte a traseului a fost prin munți, cu piste înguste și urcări până la 1.300 m. În cursa camioanelor, Martin Macik a avut de data aceasta probleme și a pierdut o oră în drumul spre Alula, astfel că victoria i-a revenit lui Ales Loprais, la 1’50” de Janus Van Kasteren (Boss Machinery Team de Rooy Iveco), care a avut și o penalizare de 15 minute, și la 6’11” de Martin Vandenbrink (Eurol Team de Rooy Iveco). Astfel că după două etape Ales Loprais conduce în clasamentul general, la 12’17 de Janus Van Kasteren și la 16″04 de Jaroslav Valtr.
Etapa a treia se desfășoară pe 3 ianuarie, de la Alula la Ha’il, pe un traseu de 669,15 km, din care 447 km de cursă specială. Reamintim că, din cauza sancțiunilor impuse Rusiei după agresiunea asupra Ucrainei, echipajele Kamaz nu participă la ediția din acest an a raliului Dakar.
Fotografii furnizate de Fabien Calvet (ASO – Amaury Sport Organisation), Iveco Image Bank și De Rooy Press Office
IVECO va concura la cea de-a 45-a ediție a Dakar Rally Race, demonstrând încă o dată puterea și fiabilitatea camioanelor sale cu două noi echipe: Boss Machinery Team de Rooy IVECO și Eurol Team de Rooy IVECO.
Janus van Kasteren jr, Vick Versteijnen și duo-ul tată-fiu Martin și Mitchel van den Brink vor concura la volanul a patru camioane IVECO Powerstar.
IVECO va participa din nou la cursa istorică Dakar cu două echipe noi: Boss Machinery Team de Rooy IVECO și Eurol Team de Rooy IVECO își încălzesc motoarele înainte de Dakar, cea mai extremă cursă de rally raid din lume, care va avea loc pentru a patra oară în Arabia Saudită, între 31 decembrie 2022 și 15 ianuarie 2023.
IVECO va fi furnizorul oficial al celor două echipe și le va pune la dispoziție vehicule, motoare și piese de schimb. Toate camioanele IVECO Powerstar sunt echipate cu motoare IVECO Cursor 13 cu până la 1.000 CP, special proiectate de FPT Industrial – marca soră a IVECO în cadrul grupului IVECO și lider global specializat în tehnologii avansate de propulsie – cu cele mai recente actualizări în ceea ce privește configurația suspensiei și sistemele de umflare a pneurilor. Cea mai recentă ediție a cursei de raliu Dakar – la care vor concura 365 de vehicule – revine în Arabia Saudită cu un nou traseu care va fi un adevărat test de anduranță extremă. Concurenții vor parcurge o distanță totală de peste 8.500 km pe un teren periculos, pornind de pe malul Mării Roșii și trecând linia de sosire la Damman, în partea opusă a Peninsulei Arabice. Nivelul de dificultate a fost ridicat din nou pentru această ediție care îi va pune la încercare pe piloți, cu aproape 5.000 km de speciale împachetate în prologul competiției și în cele 14 etape, care vor include o incursiune de 4 zile în oceanul de dune din Cartierul Gol și o etapă „Maraton” în care echipajele și camioanele de raliu vor concura fără asistență.
Fabio Santiago, șeful departamentului de marketing și management de produs al IVECO Truck Business Unit, a declarat: „În acest an, IVECO Truck va participa la o competiție de raliu: abia așteptăm să vedem camioanele noastre IVECO Powerstar demonstrând de ce sunt capabile în ceea ce se anunță a fi cel mai dificil dintre raliurile Dakar din Arabia Saudită. Echipele noastre se remarcă prin amestecul puternic de experiență și tinere talente, cu piloți care le împărtășesc pofta de competiție și determinarea de a se împinge pe ei înșiși – și vehiculele lor – la limită. Făcând echipă cu camioanele noastre IVECO Powerstar, dovedite și de înaltă performanță, sunt o combinație câștigătoare și sunt nerăbdătoare să accepte provocarea!”
Mitchel van den Brink și-a făcut debutul în competiții la doar 16 ani, când s-a alăturat tatălui său Martin ca mecanic/navigator în Dakar 2019, când a fost cel mai tânăr participant din istorie la cursa de raliu. El va concura la bordul unui IVECO Powerstar (vehiculul #511) alături de navigatorul Moises Torrallardona și mecanicul Jarno Van De Pol.
Martin van den Brink, o legendă a Dakarului din 2009, va participa cu navigatorul Rijk Mouw și mecanicul Erik Kofman. După ce a terminat Dakar 2021 pe poziția a 8-a, el va concura la bordul unui IVECO Powerstar (vehiculul #506), urmărind un rezultat și mai bun.
Janus van Kasteren jr. este pilot de raliuri și va concura pentru a patra oară în Raliul Dakar la volanul unui IVECO Powerstar (vehiculul #502), alături de navigatorul Marcel Snijders și mecanicul Darek Rodewald. El își va propune să valorifice experiența acumulată în edițiile anterioare și să îmbunătățească locul 6 obținut la ediția din 2020. Vick Versteijnen, din Olanda, și-a făcut debutul în Raliul Dakar în 2015 și va concura la bordul unui IVECO Powerstar (vehiculul #504) cu navigatorul Teun Van Dal și mecanicul Andreas Van Der Sande.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit