Noul ansamblu, cu șase etaje, clasa A+, cu certificat BREEAM Very Good pentru design tehnic, denumit Girteka Park și aflat tot în Vilnius (Lituania), are interiorul asemănător cu o insulă naturală, cu numeroase plante, și include sală de gimnastică, bibliotecă unde se poate lucra în liniște, restaurant, cinci terase exterioare pentru muncă, pauză sau organizare de evenimente interne și alte spații de servicii dedicate numai angajaților companiei, în număr de peste 2.400 în departamentele administrative, de la care se așteaptă să lucreze pe principiul cooperării. Ei vor putea să-și schimbe în permanență locul, alegând fie un spațiu prietenos, privat, fie unul pentru muncă de echipă, fie unul aflat la distanță, în orice țară din Uniunea Europeană, câtă vreme Girteka a adoptat din iunie 2021 sistemul hibrid – o parte din timpul de lucru este la birou și o parte, oriunde în Lituania sau în UE.
Noul sediu se află lângă una dintre cele mai importante artere de transport din Vilnius – deci este foarte accesibil atât pentru transport public, cât și privat – și care leagă partea centrală a orașului și principalele cartiere rezidențiale.
Odată ce clădirea va fi finalizată, aici vor fi instalate panouri solare pe acoperiș, care vor produce circa 10% din necesarul anual al întregului centru de afaceri. Tot aici vor fi circa 540 de locuri de parcare subterană și supraterană, dintre care unele adaptate pentru a putea încărca mașini electrice, și spații pentru biciclete și scutere, la fel, cu posibilitate de încărcare.
Clădirea a fost închiriată de la Gallio Group, dezvoltatorul proiectului, care a investit în ea peste 30 de milioane de euro și a intenționat crearea unui spațiu modern, plăcut din punct de vedere estetic, cu nivel foarte ridicat de confort, cu lumină naturală și aer proaspăt, dar și flexibil, astfel încât organizarea birourilor să se poată modifica.
Este cel mai mare contract de închiriere de birouri semnat în 2021 în Vilnius, unde în prima jumătate a anului au fost tranzacționate suprafețe totalizând 46.000 m2, iar a doua jumătate a început cu acest proiect, care are, el singur, 14.000 m2, o suprafață tranzacționată în general o dată sau de două ori pe an în capitala Lituaniei.
A&D Pharma, subsidiară a Dr. Max Group, va investi peste 10 milioane de euro în automatizarea unui nou depozit de Clasă A ce se va întinde pe o suprafață de 32.000 mp, ca parte a strategiei de eficientizare a operațiunilor logistice. Compania de distribuție farmaceutică a semnat un parteneriat pe 15 ani cu dezvoltatorul logistic, iar construcția va începe în scurt timp, a declarat Sorin David, Supply Chain Director A&D Pharma, în cadrul videoconferinței Tranzit „Eforturi pentru o distribuție verde“, organizată în data de 10 martie și transmisă Live pe pagina de LinkedIN și de Facebook a revistei noastre.
Oficialul A&D Pharma a explicat faptul că noul depozit din București face parte din planul de eficientizare, un proiect ce vizează viitoarea infrastructură a grupului și ale cărei investiții au început din 2020. Pe lângă depozitul de la București, compania va semna un parteneriat și pentru un nou depozit la Sibiu, pe 8.000 mp, următorul oraș vizat fiind Cluj.
„Pe parcursul următorilor ani avem în vedere modernizarea întregii infrastructuri logistice. Ne uităm la parteneri cu experiență, clădiri de Clasă A, inclusiv clădiri certificate BREEAM (n.r. – clădiri sustenabile), astfel încât să ne asigurăm că impactul asupra mediului este cât mai mic“, a afirmat Sorin David.
Supply Chain Managerul A&D Pharma a punctat și faptul că infrastructura este esențiale, astfel că investițiile în echipamente și dotări vor fi importante. Spre exemplu, suma necesară pentru centrul logistic de la București va fi depăși 10 milioane de euro, bani ce vor însemna de la sisteme de depozitare automatizată, până la echipamente de picking automat și o flotă modernizată de stivuitoare cu acumulatori pe Li-Ion. „Pentru toate aceste echipamente căutăm parteneri care inovează și a căror perspectivă este asigurată din punct de vedere al sustenabilității. Pe partea de conveioare și echipamente de automatizări lucrăm cu SSI Schaefer, iar pe ceea ce înseamnă stivuitoare deja suntem în evaluarea echipamentelor cu acumulatori pe Li-Ion. Fiecare depozit va fi dotat cu prize electrice și stații de încărcare pentru vehicule. Orice mașină de distribuție – van sau camion – la momentul andocării se va cupla electric“.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit