Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Caile ferate austriece Öbb Rail Cargo, care se angajasera sa creasca treptat capacitatea serviciului RoLa, din Austria prin Pasul Brenner, raporteaza deja cresteri ale volumelor. Astfel, numarul garniturilor complete a inregistrat o crestere accentuata de aproape 32%. In perioada 1 ianuarie – 15 februarie 2020, 21.394 de vehicule comerciale au fost incarcate pe trenuri, comparativ cu 16.165 de unitati in anul precedent. Mai mult, in luna februarie cresterea a fost chiar de 40%. Cresterea traficului e concentrata in principal pe sectiunea centrala, intre Brenner si Wörgl, de-a lungul traseului spre Kufstein si, prin urmare, granita cu Germania. In mod evident, acest lucru inseamna ca nici macar un vehicul nu este luat de pe drum in Italia.
Öbb Rail Cargo estimeaza un potential de mii de vehicule scoase zilnic de pe drumurile care traverseaza Tirolul. De la inceputul lui 2020, caile ferate austriece au oferit 46 de trenuri pe zi pe axa Brenner, din care 42 limitate la relatia dintre Brenner si Wörgl, cu sase trenuri mai mult decat in 2019. In ceea ce priveste capacitatea, linia ar putea garanta transportul a 250.000 de vehicule comerciale pe an, insa, odata cu investitiile si masurile in curs, Öbb Rail Cargo vorbeste despre atingerea unui maxim de 400.000 de vehicule, aproape dublul volumului actual. Testele tehnice ar fi aratat ca obiectivul este realizabil, fara a supraincarca excesiv linia feroviara.

Imediat ce Austria a inceput controalele medicale la granite, s-au format cozi lungi de camioane, in special pe autostrada A22, intre Bolzano si Brenner. In dupa-amiaza zilei de 11 martie, coada de vehicule grele se intindea pe optzeci de kilometri spre granita cu Austria. De asemenea, s-au format cozi de vehicule si la trecerea de la Tarvisio, verificarile medicale vizand in special soferii italieni. Dificultati se intalnesc si la frontiera cu Slovenia, unde autoritatile au introdus controale medicale.
Intr-o nota publicata pe 11 martie, Asociatia Producatorilor Agricoli din Italia, Coldiretti, afirma ca Italia risca sa piarda 44,6 de miliarde de euro din exporturile agroalimentare „din cauza constrangerilor de frontiera, a dificultatilor logistice si a scaderii cererii externe“, citeaza TrasportoEuropa. Insa fenomenul creat la pasajul Brenner este cel mai periculos, pe acolo tranzitand doua treimi din exporturile agroalimentare italiene.
Asociatia producatorilor adauga ca, in conditiile in care 88% din marfuri calatoresc pe cale rutiera in Italia, dificultatile exporturilor sunt amplificate prin renuntarea transportatorilor straini, precum romanii, sa calatoreasca in Italia, din cauza constrangerilor de sanatate impuse de tarile de origine, dar si prin scaderea cererii externe din cauza dezinformarii, exploatarii si concurentei neloiale. In aceasta situatie, Coldiretti solicita marilor lanturi de retail sa sprijine vanzarea de produse italiene.