Marea Britanie a ieșit din UE de ceva timp, decizia a fost urmată de numeroase reglementări noi, iar ele continuă să apară, după cum informează asociația olandeză de transport și logistică TLN, care încă primește știri cu privire la noi modificări importante pentru această industrie, cum ar fi Protocolul Irlandei de Nord sau schema BAR.
Recent s-a ajuns la un acord cu Uniunea Europeană privind schimbările majore aduse Irlandei de Nord, ceea ce menține această țară în cadrul pieței unice a Regatului Unit pentru bunurile din UE. Prin urmare, frontiera terestră irlandeză este deschisă, dar produsele care sosesc în Irlanda de Nord din restul Regatului Unit fac obiectul unor controale. Noul acord vizează reducerea semnificativă a numărului de controale.
Pentru a le oferi întreprinderilor și persoanelor fizice timp să se pregătească, punerea în aplicare a noului acord se va face treptat. Unele dintre noile scheme pentru produse agroalimentare, animale de companie și plante vor fi introduse în cursul acestui an, iar restul, în 2024. Între timp, vor continua să se aplice actualele măsuri temporare de suspendare.
Așa cum informează asociația olandeză de transport și logistică TLN, transportatorii din această țară s-au confruntat în ultimele luni cu un număr mare de amenzi pentru neînregistrarea vehiculelor care circulă în zonele ecologice din Regatul Unit. În unele cazuri este vorba de încălcări comise cu ani în urmă, pentru care însă nu s-au trimis amenzi la momentul respectiv, și de sume uriașe, de mii de euro, care s-au adunat în timp. Dar TLN, fiind în strânsă legătură cu asociația Transport for London, arată că este bine ca firmele să conteste amenzile dacă știu că vehiculele au îndeplinit cerințele legale de acces fără plată în zonele verzi. În plus, olandezii cred că demersul britanicilor este greșit, deoarece, dacă firmele ar fi fost avertizate din timp că sunt în neregulă, mai ales că era vorba de abateri minore, ar fi putut să-și ajusteze comportamentul și să nu adune noi amenzi.
Motivul întârzierii trimiterii sancțiunilor este că de la Brexit Regatul Unit nu mai are acces la înmatriculările europene de vehicule.
Amenzile sunt trimise de EPC/PLC, care le încasează în numele Marii Britanii, dar diverse părți investighează în prezent dacă EPC/PLC are un temei juridic pentru colectarea lor.
Până în prezent TLN vorbește de peste 9.000 de amenzi, în valoare totală de 12 milioane de euro.
Transport for London arată că a înființat un serviciu de informare care le permite proprietarilor de vehicule neînmatriculate în Marea Britanie să se înregistreze dacă pot dovedi că utilitara lor respectă schema relevantă de emisii. La primirea certificatului de înmatriculare, administrația este informată, își actualizează informațiile, marchează vehiculul ca fiind conform și se asigură că poate fi utilizat fără plată în zona verde, iar amenzile emise sunt retrase.
Reamintim că acum câteva săptămâni am scris că și transportatorii francezi se confruntă cu situații similare, unul dintre ei totalizând amenzi de peste 200.000 de euro pentru neînregistrarea vehiculelor care au circulat în Marea Britanie în zonele verzi.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit