Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Așa cum v-am informat deja, de la finalul lui 2022 Marea Britanie a introdus restricții pentru camioanele înmatriculate în UE. De exemplu, cabotajul este de acum interzis pentru vehiculele din UE care ajung în Regatul Unit fără încărcătură și este permis, în limita a doua operațiuni, numai dacă ajung încărcate și livrează acolo întreaga încărcătură. În plus, transportatorilor din UE nu li se mai permite să efectueze transporturi combinate în Marea Britanie. Preluarea de către un vehicul din UE a semiremorcilor încărcate neînsoțite într-un port din Regatul Unit este considerată cabotaj și, prin urmare, face obiectul normelor privind cabotajul. Dar mișcarea remorcilor goale și a camioanelor goale nu este considerată cabotaj. Pe de altă parte, dacă se desfășoară sub acoperirea unui CMR, se consideră cabotaj.

Niciun vehicul din UE nu poate veni în Regatul Unit pentru a încărca și apoi a călători într-o țară din afara UE, cu excepția cazului în care este acoperit de un permis CEMT.

Vehiculele din UE pot intra în UK încărcate, pot descărca și apoi pot încărca mărfuri noi pentru a le aduce în statul membru de înmatriculare (transport bilateral) sau pentru a le livra într-un alt stat membru (cross trade). Vehiculelor din UE li se permite să intre descărcate pentru a ridica o marfă pentru transport către țara de origine sau către alt stat membru.

Așa cum v-am informat deja, de pe 24 decembrie Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord își modifică reglementările de transport prin limitarea posibilității firmelor din UE de a efectua curse între această țară și țări terțe. Concret, transporturile respective vor mai fi posibile numai pe baza permiselor ECMT.

În aceste condiții, asociația poloneză de transport și logistică TLP i-a cerut ministrului polonez al infrastructurii să ia urgent măsuri pentru a menține continuitatea activității firmelor poloneze pe piața britanică. Adică să inițieze emiterea de permise ECMT suplimentare care ar putea fi utilizate în transportul KR3-UK și UK-KR3.

O acțiune alternativă ar putea fi, în opinia TLP, revenirea la acordul privind transportul rutier internațional de mărfuri încheiat între Regatul Unit al Marii Britanii și Irlanda de Nord și Polonia, în special în ceea ce privește dispozițiile acordului care nu sunt reglementate de Tratatul pentru comerț și cooperare încheiat între UE și Regatul Unit, astfel încât serviciile către și dinspre țări terțe să se poată efectua pe bază de reciprocitate, de către transportatorii din ambele țări, numai pe baza unei licențe.

TLP crede că autoritățile poloneze vor face tot ce le stă în putință pentru a reduce la minimum efectele negative ale acestei schimbări bruște a legislației Regatului Unit, cu atât mai mult cu cât companiile poloneze de transport au fost lidere pe piața britanică, timp de mulți ani, printre transportatorii străini.