Mai mult de 4.000 de poduri din Germania, doar de pe autostrăzi, au nevoie urgentă de renovare sau trebuie reconstruite, informează federația DSLV a logisticienilor și expeditorilor din această țară, care mai amintește că ministrul federal al transporturilor a anunțat încă de acum doi ani că guvernul va susține 400 de proiecte de construcție a podurilor pe an începând cel târziu din 2026, astfel încât în 10 ani să fie eliminate restanțele de renovare. Însă este puțin probabil ca promisiunea să fie respectată, atrage atenția DSLV, și de aceea mai multe asociații i-au adresat executivului un apel comun de urgență.
Asociațiile constructorilor din Germania critică faptul că multe licitații pentru cele 400 de poduri/an au fost anulate în ultimul timp din lipsă de bani și că bugetul Autobahn GmbH va fi redus cu 20%, de la 6,2 la 4,9 miliarde de euro, ceea ce va duce la închiderea mai multor poduri și la deteriorarea rețelei rutiere.
Aceste asociații condamnă inițiativa de a reduce fondurile pentru construcția autostrăzilor și, mai mult, cer fonduri suplimentare de investiții de un miliard de euro pe an pentru a pune în funcțiune programul de modernizare a podurilor și a drumurilor federale. Cu atât mai mult cu cât chiar și problemele de la un singur pod de pe o autostradă au consecințe grave asupra traficului, rezidenților și economiei de-a lungul rutelor alternative. Așa cum au dovedit deja închiderea viaductului Rahmede (A 45) și a podului Salzbachtal dintre Frankfurt și Wiesbaden. Mai ales că, în calitate de țară de tranzit, Germania are o responsabilitate pentru mobilitatea din întreaga Europă
În prezent peste 1.000 de structuri de poduri de autostradă și 80 de alte structuri sunt într-o stare inadecvată, iar capacitatea portantă este grav afectată pe un număr mare de poduri. Iar dacă programul de construcție nu este implementat asociațiile prevăd noi defecțiuni, care ar paraliza traficul mai mulți ani.
În plus, programul de construcție a podurilor este important și pentru industria construcțiilor, deoarece companiile de profil și-au crescut capacitățile pentru că s-au bazat pe comenzile anunțate de guvernul federal, iar acum ele sunt în așteptare, ceea ce duce la pierderi financiare considerabile.
Arctic Stream, integrator de infrastructură și securitate IT și emitent listat la Bursa de Valori București (BVB) sub simbolul AST, a raportat un profit net cu 91% mai ridicat în primele nouă luni ale lui 2023, ajungând la 8,20 milioane de lei (1,65 milioane de euro), aproape dublu față de cel marcat în primele trei trimestre ale anului trecut de 4,28 milioane de lei (0,87 milioane de euro). Profitul operațional (Câștigul înainte de cheltuielile cu dobânzi și taxe – EBIT) a înregistrat o creștere mai consistentă, de 126%, până la 9,70 milioane de lei (1,95 milioane de euro).
Veniturile au crescut cu 73%, de la 53,95 de milioane de lei (10,85 milioane de euro), în T3 2022, atingând 93,56 de milioane de lei (18,82 de milioane de euro). Cheltuielile emitentului AST au crescut mai moderat decât veniturile, cu 69% în primele nouă luni ale lui 2023.
Pe fondul creșterii cu 73% a veniturilor, performanțele financiare înregistrate în T3 2022 au fost de 53,95 milioane de lei (10,85 milioane de euro) și au ajuns la 93,56 de milioane de lei (18,82 milioane de euro) în T3 2023. De asemenea, cheltuielile emitentului AST s-au majorat mai moderat decât veniturile, cu 69% în această perioadă a anului actual.
Cu toate acestea, performanțele financiare estimate, la început de an și aprobat de acționari, au depășit perspectivele bugetare. În privința profitului, Arctic Stream a realizat peste 96% din cel anticipat în Bugetul de Venituri și Cheltuieli (BVC), iar cifra de afaceri a trecut de 91%. În general, pe piața integratorilor de soluții IT, ultimul trimestru al anului aduce rezultate mai bune, fiind o perioadă de finalizare a multor proiecte, decât în celelalte trimestre ale unui an. Cu toate acestea, pentru 2023, conducerea Arctic Stream constată o ușoară ponderare în T4 la nivelul sectorului public, deoarece aceștia au fost afectați de reducerea cheltuielilor bugetare pentru anul în curs.
Pe piața operațiunilor de capital, compania se apropie de finalizarea unui program de răscumpărare a acțiunilor proprii pe 19 noiembrie. Până la finalul săptămânii trecute, emitentul AST reușise răscumpărea a 80.574 de acțiuni, în valoare de 1,94 milioane de lei. Conform programului de tip „stock buyback”, aprobat de acționarii companiei în aprilie 2022, compania vizează răscumpărarea a până la 100.000 de acțiuni, reprezentând 2,38% din capitalul social. O parte dintre acțiunile răscumpărate vor fi folosite pentru recompensarea și motivarea angajaților actuali, precum și pentru atragerea unor noi specialiști de înaltă calificare în echipă, în timp ce restul vor fi anulate.
„Ne apropiem de încheierea a încă unui an excelent din istoria Arctic Stream în care, după primele nouă luni, suntem aproape de atingerea bugetului estimat la indicatori-cheie precum: venituri, profit net și profit operațional. Pe baza contractelor aflate în derulare și care se vor finaliza în ultimul trimestru din 2023, ne așteptăm să realizăm mai mult decât ne-am propus la începutul acestui an. Le mulțumesc colegilor pentru aceste performanțe și sunt convins că acestea se vor menține și în anii următori. În ceea ce ține de noi, am reușit consolidarea unei echipe puternice pe piața integratorilor de soluții IT, care are toate atuurile, pentru a obține rezultate de top în continuare. Mai mult, și în ceea ce nu depinde direct de noi, anume climatul economic, cred că perspectivele se vor menține favorabile în industria noastră, iar cererea pentru proiecte de infrastructură IT va rămâne ridicată, deopotrivă din partea sectorului public, cât și a firmelor private din diferite domenii. În plus, ne menținem direcțiile strategice de dezvoltare atât în zona de cybersecurity, cât și în cea de cloud, pe care le vedem ca având un potențial promițător pentru viitor.”,
a precizat Dragoș Octavian Diaconu, fondator și director general al Arctic Stream.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit