Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Din 2012, romanii si bulgarii vor avea in sfarsit voie sa faca operatiuni de cabotaj, dupa o interdictie de cinci ani de la aderare in majoritatea statelor comunitare. Cabotajul reprezinta transportul intre doua puncte ale unui stat membru cu un vehicul inmatriculat in alt stat membru. Astfel, de la 1 ianuarie transportatorii romani vor putea sa incarce marfa intr-un oras din Germania si sa descarce intr-altul, urmate de alte doua operatiuni de acelasi fel, dupa care trebuie sa-si organizeze un transport Germania-Franta, unde poate face alte transporturi la nivel national, revenind apoi in Germania sau mergand in alta tara europeana. Cu un bun management al curselor sau un contract pan-european, o firma isi poate roti fara probleme camioanele numai in UE, beneficiind de tarife mai bune decat in tara. Totul e sa fie atenta la regulile, simple si clare, ale cabotajului. Asta pana la liberalizarea totala, asteptata pentru 2014.

Prin tratatul de aderare la UE, romanilor si bulgarilor le-au fost interzise operatiunile de cabotaj la reciprocitate in statele membre pentru trei ani cu posibilitatea de prelungire cu inca doi. Si, cum cele mai multe state de interes pentru romani au dorit prelungirea interdictiei, vom avea liber la cabotaj abia din 2012.
Intre timp, insa, cabotajul a fost reglementat de Regulamentul (CE) nr. 1072/ 2009 al Parlamentului si al Consiliului din 21 octombrie 2009 si a intrat in vigoare in mai 2011, dar noi va trebui sa il respectam din ianuarie 2012. Cum inainte numarul operatiunilor de cabotaj din interiorul statelor membre era nelimitat, nu putine au fost parerile potrivit carora acest Regulament a fost decis la cererea statelor UE mai vechi de teama concurentei pe care transportatorii nostri si cei bulgari ar putea sa o faca pe piata lor, avand in vedere si experienta neplacuta pe care au avut-o cu operatorii din unele state intrate in penultimul val in UE. …..