Potrivit platformei germane VerkehrsRundschau, climatul de afaceri din logistica din această țară nu este unul bun, ci, pentru al patrulea trimestru consecutiv, situația furnizorilor de servicii s-a deteriorat, așa cum arată cel mai recent sondaj realizat de Institutul Ifo în numele Asociației Germane de Logistică (BVL).
Cele mai multe firme chestionate continuă să se aștepte la scăderi ale cererii și ale cifrelor de afaceri în următoarele șase luni, deoarece clienții din industrie și comerț estimează că situația lor va fi din ce în ce mai rea. În ceea ce privește prețurile produselor, aceste companii nu se așteaptă la creșteri în următoarele luni, deoarece, ca și în trimestrul precedent, sunt stocuri mari și este puțin probabil ca firmele să poată impune prețuri de vânzare mai mari.
Thomas Wimmer, președintele BVL, comentează analiza arătând că totul se înrăutățește. Managerii companiilor portuare observă o creștere accentuată a traversărilor fără gol pentru a nu anula plecările navelor și a reduce capacitatea de încărcare. Într-o singură lună din 2023 au fost la fel de multe astfel de traversări fără încărcătură decât în întregul 2022.
În depozitele din Germania sunt multe mărfuri, în special sezoniere, și unele stocuri sunt greu de redus. Iar în comerțul electronic lucrurile sunt mai liniștite și stocurile sunt mici, deoarece capitalul circulant este din nou la loc de cinste, iar consumatorii sunt reticenți la achiziții din cauza inflației.
În ciuda șocurilor temporare din lanțurile valorice, consumul a fost, în general, destul de stabil în ultimele luni, deși combinația dintre redresarea ratelor dobânzilor și inflație l-a redus, și sunt așteptate volume care să se stabilizeze la un nivel scăzut.
Iar spațiile logistice sunt la capacitate maximă: doar 1,5% din spațiul existent este disponibil. În ceea ce privește transportul aerian și maritim, prețurile au scăzut, transportul pe căile navigabile interioare cunoscând un boom special datorită boom-ului transportului de cărbune.
Asociația germană pentru logistică BVL se așteaptă la perturbări și mai mari în lanțurile de aprovizionare, precum și la scăderea disponibilității materiilor prime importante. Situația critică va dura cel puțin până la jumătatea anului 2023.
La recenta reuniune de la Duisburg, Comitetul executiv al Asociației Logistice Germane (BVL) s-a întrunit cu privire la provocările actuale din lanțurile de aprovizionare și în ceea ce privește achizițiile de materii prime. Oficialii BVL au căzut de acord că previziunile anterioare sunt prea optimiste.
„Numărul de nave care trebuiau să descarce în Shanghai are o dimensiune cu totul nouă. Numai acest lucru va pune o presiune masivă asupra economiei“, a declarat Dorothea von Boxberg, CEO Lufthansa Cargo. „Chiar și în scenariul optimist, problemele vor continua cel puțin până la jumătatea anului 2023“, a punctat și Josip T. Tomasevic, Vicepreședinte Senior la AGCO Corporation.
Specialiștii BVL au mai afirmat că și în cazul în care portul Shanghai va fi decongestionat și fabricile din China vor ieși din lockdown, până ce lanțurile de aprovizionare vor reintra oarecum în normal va dura multe luni. La un moment dat, navele vor fi goale, dar zonele portuare pline. De asemenea, congestiile se vor muta în porturile europene, care nu vor putea face afluxului de marfă după această perioadă de restricții.
Specialiștii din industrie au descris criza energetică și deficitul de materii prime ca fiind cel mai mare pericol actual.
„Lipsa materiilor prime și creșterea costurilor înseamnă că proiectele de construcție planificate nu sunt implementate sau sunt întârziate. Investițiile statului se vor schimba și ele pentru că acesta nu poate plăti toate măsurile planificate pe termen lung. Consecințele războiului și ale programelor de compensare din cauza pandemiei de coronavirus vor face ca programele de finanțare să devină mai reduse sau mai întinse ca perioadă de timp. Multe companii vor fi nevoită să facă angajări pentru programe de scurtă durată din cauza lipsei de materii prime, precum și a costurilor ridicate cu energia. În general, Germania se confruntă cu provocări majore“, au punctat oficialii BVL.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit