Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Lanțul de farmacii „dm“ drogerie market a primit „Premiul german pentru Logistică 2020“ în cadrul Congresului anual pentru logistică organizat de către asociația Bundesvereinigung Logistik (BVL). Retailerul a fost recompensat pentru noul său concept „Integrativ. Inteligent. Automat“.

Conceptul „dm“ abordează mai multe probleme în același timp, arată BVL, citat de eurotransport.de. Frecvența clienților scade în centrele orașelor, concurența este intensă, tendințele consumatorilor se dezvoltă din ce în ce mai repede, în timp ce presiunea pe capacitățile logistice ale „dm“ este tot mai mare.

Inițial, parte a soluției a fost un al 12-lea centru logistic în Wustermark, Berlin. Anul trecut, cei 3.700 de oameni pe zona de logistică, atât angajați proprii, cât și cei ai furnizorului de servicii logistice DSV, au fost responsabili pentru un total de circa 270.000 de livrări către magazinele „dm“, cuantificate în 3,5 milioane de paleți.

Însă acesta a fost doar începutul, arată BVL: în centrul soluției logistice sunt sucursale digitale identice pentru fiecare magazin individual. În acest scop,compania a digitalizat cele peste 2.000 dm magazine cu tot cu arhitectura rafturilor și poziționarea individuală a articolelor. În acest fel, magazinul digital reprezintă baza pentru integrarea smart a produselor aflate pe paleții care vin din centrul logistic din Wustermark – și în acest fel ajută la ușurarea logisticii magazinului la primirea produselor fizice. Totodată, angajații magazinelor au primit 30.000 de smartphone-uri cu ajutorul cărora rutele pentru a umple rafturilor sunt optimizate. Potrivit retailerului german, angajații ambalează și cară acum cu 17% mai puțin. Iar această eficientizare a contribuit și la atingerea unor cifre mai prietenoase cu mediul, fiind economisite circa 1.500 de tone de CO2 în transportul rutier.

Foto: Sebastian Heck / dm