Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un transportator polonez a primit o amendă de 10.533 de euro de la o patrulă a Poliției Rutiere din Rimini (Italia), în timp ce călătorea pe Statale 16 Adriatica (SS16). Camionul a fost oprit pentru o verificare obișnuită în seara zilei de 24 noiembrie 2020 și, din verificarea documentelor, a reieșit că, deşi transporta o încărcătură din Polonia către Torino, deviase cursa către Pesaro, pentru a încărca și accesorii pentru autovehicule, direcționate  tot cu descărcare în oraşul piemontez. Această integrare care a fost interpretată ca o acţiune de cabotaj abuziv, iar de aici a reieşit amenda și  reţinerea administrativă pentru trei luni a vehiculului.

Șoferul a primit o amendă suplimentară pentru încălcarea regulilor privind pandemia Covid-19. Întrucât ocolirea prin Pesaro era nelegitimă, la fel a fost considerată şi deplasarea sa între Emilia-Romagna și Marche, ceea ce înseamnă că a încălcat prevederile actuale.

Pe 26 și 27 octombrie, inspectorii din cadrul Oficiului Federal pentru Transportul Mărfurilor (BAG) au efectuat, din nou controale, privind cabotajul ilegal în 33 de puncte pe mai multe autostrăzi. Un transportator polonez a fost amendat cu suma de 54.800 de euro.

Oficiul a anunțat acțiuni suplimentare de control la nivel național. Potrivit BAG, campaniile de controlul privind cabotajul ilegal încep să își arate efectul, în acest sens fiind prezentat cazul unui operator de transport polonez care a fost prins în mod repetat încălcând reglementările în vigoare, de fiecare dată fiind amendat cu sume de patru cifre. Acum, sancțiunile au fost validate și de instanță, iar compania trebuie să plătească suma de 54.800 de euro. În acest context, explică BAG într-un comunicat oficial, se fac verificări dacă au fost încălcări și din partea clienților respectivei firme. Mai multe informații nu au fost însă oferite momentan.

Reîntorcându-ne la ultimele controale, respectiv cele din 26 și 27 octombrie, BAG precizează că au fost vizate rutele și joncțiunile utilizate de camioane cu numere străine, cum sunt porturile Trier, Kiel, Rostock și Neuss. Cu toate acestea, traficul în zona Ruhr și pe autostrăzile A3 și A5 au fost, de asemenea, în centrul atenției. Nu în ultimul rând, controalele individuale au fost efectuate și în imediata apropiere a uzinelor producătorilor și furnizorilor de automobile din Bavaria și Baden-Württemberg. Din cele 723 de camioane controlate pentru cabotaj, 139 făceau acest tip de transport, iar în cazul a 46 dintre ele s-au găsit nereguli. Potrivit BAG s-au primit depozite de garanție în valoare de 49.260 de euro.

Foto: Franziska Nieß / eurotransport.de