Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În noaptea de sâmbătă spre duminică 16-17 martie se vor efectua lucrări de întreținere la tunelul feroviar de sub Canalul Mânecii, prin urmare vehiculele pentru transport de marfă nu vor circula în acea noapte între Franța și Marea Britanie.

Ultimele trenuri vor pleca sâmbătă seara din Folkestone la 23:22 și din Calais tot la 23:22 (ora locală), iar primele duminică dimineață la 5:52 și din Folkestone și din Calais.

Dacă șoferul dorește să prindă ultima plecare este indicat să se facă check-in cu cel puțin 60 de minute înainte de ora programată, deoarece după asta terminalele Calais și Folkestone vor fi închise. Le Truck Village și LeShuttle Freight Truck Park din Calais vor rămâne deschise în timpul blocării.

Sursă foto: Truck Parking – Our Truck Park Information (eurotunnelfreight.com)

O autostradă rulantă între Marea Mediterană și Oceanul Atlantic va începe în 2023. Acest lucru a fost anunțat de compania franceză de transport intermodal Viia după ce a obținut concesionarea terminalului multimodal din portul Sète, al doilea port francez de escală în Mediterana după Marsilia.

De aici, un tren pentru camioane și semiremorci va pleca spre portul Calais, unde unitățile de marfă vor putea continua spre alte destinații din Europa de Vest sau spre Marea Britanie. Lucrările la terminal, care va utiliza modelul Lohr pentru a încărca semiremorci fără echipament de ridicare, vor începe în primăvara anului 2022 și vor dura 8 luni.

După începerea conexiunii de la Calais, Viia a planificat încă 2 servicii de transport pe autostradă rulantă din port către Paris și Bettembourg, în Luxemburg. Obiectivul este de a pune în mișcare 11 trenuri pe săptămână pe rute de peste 1.000 km, transportând 43.000 de unități de transport marfă pe an. Viia exploatează 4 rute combinate rutier-feroviar între Le Boulou și Bettenbourg, Le Boulou și Calais, Mâcon și Calais și Aiton și Orbassano.