Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Furnizorul de servicii logistice Dachser intenționează să adauge 50 de unități de Mercedes-Benz eActros LongHaul, prezentate la ediția din acest an a IAA Transportation, la flota sa europeană. Compania globală din Kempten a semnat o scrisoare de intenție cu Mercedes-Benz Trucks în acest scop. Dachser intenționează să utilizeze eActros LongHaul configurat ca vehicul cu caroserie mobilă 6×2. Astfel, Dachser își extinde semnificativ flota de vehicule electrice. Se preconizează că e-truck-ul, cu o autonomie de aproximativ 500 km cu o singură încărcare, va fi gata pentru producția de serie până în 2024.

Stina Fagerman, șefa departamentului de marketing, vânzări și servicii la Mercedes-Benz Trucks: „Dachser este un client foarte valoros pentru noi în ceea ce privește transportul durabil. Dachser a fost deja un partener de testare angajat în timpul dezvoltării modelului eActros 300/400 pentru transportul de distribuție de mare tonaj. Suntem cu atât mai mulțumiți de faptul că această companie de logistică intenționează acum să se bazeze și pe eActros LongHaul în etapa următoare, consolidând astfel e-strategia noastră.”

Alexander Tonn, Chief Operating Officer (COO) Road Logistics la Dachser, a declarat: „Această scrisoare de intenție subliniază angajamentul nostru față de dezvoltarea și testarea unor sisteme de acționare a vehiculelor comerciale ecologice. Autonomia mare a modelului eActros LongHaul ne va permite să transportăm mărfuri între locațiile noastre europene fără emisii, chiar și în traficul cu încărcătură utilă mare și în transportul pe distanțe lungi. Aceasta este o componentă importantă a strategiei de protecție a climei pe termen lung a Dachser.”

DACHSER utilizează din 2018 vehicule electrice cu baterii, cum ar fi FUSO eCanter și eActros, ca parte a conceptului său de livrare urbană durabilă „DACHSER Emission-Free Delivery”. În unsprezece orașe europene, dubele și camioanele electrice cu baterii livrează toate transporturile la nivel local fără emisii de CO2 în mod standard într-o zonă definită din interiorul orașului. Pe last-mile, Dachser utilizează, de asemenea, biciclete de marfă cu suport electric pentru a distribui transporturile. Proiectul pilot din Stuttgart a fost câștigătorul concursului „Logistică urbană durabilă” al Ministerului Federal German pentru Mediu și al Agenției Federale de Mediu în 2018. „Am avut experiențe foarte bune în logistica urbană cu performanțele vehiculelor BEV. Prin urmare, a fost logic să facem următorul pas – conducerea pe distanțe lungi – împreună cu Mercedes-Benz Trucks”, spune Stefan Hohm, Chief Development Officer (CDO) la Dachser.

Volvo Trucks are cea mai largă ofertă de camioane electrice cu baterii din industrie, cu 6 modele diferite în producție de serie.

Noua e-axle, prezentată la târgul IAA de la Hanovra, Germania, permite instalarea unui număr și mai mare de baterii pe autocamion prin integrarea motoarelor electrice și a transmisiei în puntea spate. Mai multe baterii înseamnă o autonomie mai mare, ceea ce creează oportunități pentru ca și transporturile pe distanțe lungi să fie electrificate. La camioanele electrice cu pile de combustie, care vor fi introduse în a doua jumătate a acestui deceniu, spațiul suplimentar este util pentru instalarea altor componente.

„Aceasta este o descoperire pentru camioanele electrice și un semnal clar că va exista o cerere uriașă de încărcătoare rapide publice pentru camioanele grele în viitorul apropiat, nu în ultimul rând de-a lungul autostrăzilor”, spune Jessica Sandström, SvP Global Product Management la Volvo Trucks.

Completarea ofertei actuale

Volvo Trucks va începe producția de serie a camioanelor cu noua punte electrificată peste câțiva ani, iar aceasta va completa gama actuală de camioane electrice cu baterii.

„Vom continua cu autocamioanele noastre electrice cu baterii versatile care sunt deja în producție. În prezent, acestea pot acoperi o gamă largă de sarcini de transport.  În câțiva ani, vom adăuga această nouă punte spate electrificată pentru clienții care acoperă rute mai lungi decât cele actuale”, continuă Jessica Sandström.

Volvo Trucks are o strategie cu 3 căi pentru a ajunge la emisii zero: camioane electrice cu baterii, camioane electrice cu pile de combustie și motoare cu combustie care funcționează cu combustibili regenerabili precum biogaz, HVO sau chiar hidrogen verde.

“Sunt necesare soluții tehnice diferite pentru a aborda schimbările climatice, deoarece disponibilitatea infrastructurii energetice și a combustibililor diferă de la o țară și regiune la alta, precum și între diferitele misiuni de transport”, conchide Jessica Sandström.