Asociația poloneză de transport și logistică TLP amintește că pe 10 aprilie este programat în Parlamentul European votul regulamentelor de punere în aplicare a decarbonizării rapide a transportului rutier și arată că, în opinia sa, forma actuală a legislației înseamnă un monopol virtual al tehnologiilor electrice și pe bază de hidrogen, care sunt costisitoare și au limite legate de infrastructura de alimentare a vehiculelor grele. Deci adoptarea legii în forma de acum va însemna lichidarea unei părți semnificative din companiile de transport din UE, care nu au capacitatea financiară de a-și electrifica flotele.
TLP crede, totuși, că este posibil ca soluțiile la care lucrează instituțiile UE să devină mai realiste, adică mai adaptate la tehnologiile alternative deja disponibile bazate pe combustibili regenerabili (bioGNL și HVO) și la capacitatea financiară a transportatorilor. În acest sens, deputatul german în Parlamentul European Andreas Glück a propus amendamente pe care asociația poloneză le consideră raționale.
Raportorul german atrage atenția asupra faptului că normele propuse se referă numai la emisiile de CO2 provenite de la țeava de eșapament, și nu la întregul ciclu de viață al vehiculelor, ceea ce contravine principiului important al neutralității tehnologice și ne privează de tehnologii alternative pentru decarbonizarea transportului rutier. De aceea modificările propuse de acesta vizează introducerea unei definiții a combustibililor neutri din punctul de vedere al emisiilor de CO2 și a unui factor de corecție a emisiilor de dioxid de carbon (CCF) pentru a ține seama de utilizarea acestor combustibili regenerabili.
TLP a făcut apel la eurodeputații polonezi, dar și la asociații ale transportatorilor străini cu care colaborează, să sprijine amendamentele parlamentarului german.
Sursă foto: TLP
În evaluarea impactului care stă la baza propunerii de reducere drastică a emisiilor de Carbon ale autovehiculelor comerciale din 2030, Comisia Europeană a analizat și luarea în considerare a combustibililor regenerabili și cu emisii scăzute de carbon și a concluzionat că aceștia nu sunt cel mai eficient instrument. Dimpotrivă, ar crea o abordare incoerentă a decarbonizării carburanților, în timp ce instrumente specifice dedicate sunt propuse în acest scop – Directiva privind energia din surse regenerabile, Directiva privind impozitarea energiei și inițiative specifice privind carburanții în aviație și maritim – din pachetul „Fit for 55″.
În plus, dacă furnizorii de combustibil și producătorii de vehicule ar stabili un sistem de creditare a combustibilului, costurile de conformitate pentru producători ar crește și ar avea un impact asupra costului total de proprietate pentru consumatori. Mecanismul ar crește sarcina administrativă și complexitatea, estompând responsabilitățile dintre furnizorii de combustibil și producătorii de vehicule, este de părere CE.
Tranziția către mobilitatea cu emisii zero conduce deja la o transformare de-a lungul întregului lanț valoric al sectorului vehiculelor grele. Se estimează că întărirea standardelor de emisii de CO2 va avea un impact net pozitiv asupra ocupării forței de muncă la nivelul întregii economii. Lanțul valoric se va extinde și vor fi create noi locuri de muncă, în sectoare precum producția de baterii, electronică și sectorul energetic. Acest lucru va necesita noi competențe în rândul forței de muncă, iar furnizorii de autovehicule vor trebui să-și adapteze portofoliul de produse și servicii și să-și recalifice și perfecționeze angajații, pentru a asigura o forță de muncă potrivită pentru era mobilității cu emisii zero. În acest sens, sunt disponibile mai multe oportunități de finanțare UE, cum ar fi „Fondul pentru tranziție justă” (JTF), „Fondul social european+” (FSE+) și mai multe finanțări prin „Facilitatea de redresare și reziliență” și „Fereastra de investiții sociale și competențe a InvestEU”. „Pactul pentru competențe” va contribui, de asemenea, la mobilizarea sectorului privat și a altor părți interesate pentru a îmbunătăți calificarea și recalificarea forței de muncă din Europa.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit