Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ministerul german de Finanțe intenționează să introducă stimulente fiscale pentru vehiculele alimentate exclusiv cu combustibili sintetici, însă măsurile nu vor intra în vigoare decât din 2030. Acest plan vizează susținerea tranziției către propulsoare nepoluante și utilizarea combustibililor sintetici, cunoscuți drept e-combustibili, care sunt produși din surse regenerabile de energie.

Conform proiectului de lege, stimulentele fiscale ar trebui să accelereze adoptarea vehiculelor alimentate cu combustibili sintetici, contribuind astfel la reducerea emisiilor de CO2 în sectorul transporturilor, însă cifrele semnificative privind înmatricularea acestor vehicule sunt așteptate abia după 2030.

Utilizarea combustibililor sintetici în transportul rutier ca parte a strategiei de „deschidere tehnologică” se bucură de susținerea partidului FDP. Un aspect central al acestui plan este acordarea unui tratament fiscal similar vehiculelor pe e-fuels cu cel pentru vehiculele complet electrice, vizând în special impozitul pe autovehicule și impozitul pe mașinile de serviciu. Aceste măsuri ar trebui să sprijine creșterea utilizării tehnologiilor nepoluante și să reducă dependența de combustibilii fosili.

sursa foto: efuel.de

Cancelarul federal al Germaniei Olaf Scholz (SPD) a salutat declaraţia Ursulei von der Leyen că va milita în actuala sa legislatură pentru includerea combustibilii sintetici pe lista combustibililor aprobaţi pentru a primi scutiri de taxe şi facilităţi în conformitate cu politicile de decarbonizare, astfel încât motoarele cu combustie internă să nu dispară din opţiunile viitoare.

Astfel, începând cu 2035, vor exista mai multe opțiuni tehnice. Scholz a menționat vehiculele electrice, vehiculele alimentate cu hidrogen într-o măsură care nu este cunoscută astăzi și vehiculele alimentate cu e-combustibili (combustibili sintetici). În plus, vehiculele care au fost vândute până în 2035 vor mai circula încă 20 de ani.

În martie 2023, statele membre ale UE și Parlamentul European au pecetluit sfârșitul automobilelor noi cu motoare diesel și pe benzină începând din 2035. Concret, acest lucru înseamnă că autovehiculele noi nu vor mai avea voie să emită dioxid de carbon, care este produs în timpul arderii benzinei și a motorinei. Guvernul german s-a pronunțat în favoarea unor derogări pentru așa-numiții combustibili electronici.

Președinta realeasă a Comisiei Europene, Ursula von der Leyen (CDU), a anunțat recent, în programul său politic pentru următorii cinci ani, o inițiativă de exceptare a combustibililor sintetici. Concret, aceasta afirmă că este necesară o abordare neutră din punct de vedere tehnologic, în care combustibilii sintetici vor juca un rol prin modificarea specifică a reglementărilor ca parte a revizuirii planificate. Ministrul președinte al Bavariei și liderul CSU, Markus Söder, ceruse Comisiei Europene măsuri concrete pentru a anula interdicția privind motoarele cu combustie din 2035. Potrivit lui Söder, interdicția fundamentală privind motoarele cu combustie trebuie eliminată.