CloudCart, platforma profesională de eCommerce-as-a-service, fondată în 2016 de frații Nikolay și Petăr Ilievi în Bulgaria, își extinde activitățile, intrând pe piața din România.
Compania dispune de un software ușor de utilizat care permite automatizarea creării de magazine online. De asemenea, CloudCart oferă un ecosistem complet de parteneriate, instrumente și servicii de asistență special concepute fiecărei piețe pentru a răspunde nevoilor operaționale ale comercianților online.
În prezent, compania activează pe șapte piețe regionale și își propune să înregistreze o creștere de 100% în cel puțin trei dintre acestea, precum Bulgaria, România și Grecia.
În România, CloudCart colaborează deja cu aproximativ 10 magazine active și intenționează să-și consolideze prezența prin încheierea de parteneriate strategice cu bănci și alte companii relevante. În viitor, CloudCart vizează să se extindă în Serbia, Bosnia Herțegovina și Croația.
CloudCart își propune să ofere comercianților online o soluție completă de dezvoltare a afacerii prin intermediul unei abordări de tip eCommerce-as-a-service. Soluția este livrată pe un model SaaS (Software as a Service), însă tehnologia oferită și platforma eStore sunt doar primul pas.
În plus, oferă și campanii de marketing prin e-mail, integrarea cu platforme sociale, abonamente la newsletter și analize avansate despre comportamentul utilizatorilor și performanța magazinului.
Lansată inițial pe piața din Bulgaria și având o extindere rapidă la nivel regional, CloudCart are peste 1.500 de clienți unici în industriile principale, precum tehnologie, fashion și beauty.
„Suntem încântați să fim acum prezenți și în România, o piață cu un potențial uriaș în domeniul comerțului electronic. Prin CloudCart oferim un model de business unic, o soluție de eCommerce-as-a-service perfect adaptată nevoilor magazinelor online locale și suntem pregătiți să ne implicăm activ în creșterea acestora. Planurile noastre de dezvoltare includ, printre altele, extinderea parteneriatelor și a rețelei locale și regionale de agenții, freelanceri și diverse companii relevante pentru industrie, care să ofere clienților noștri un plus de valoare în creșterea și dezvoltarea lor.”,
a precizat într-un comunicat de presă Nikolay Iliev, CEO și cofondator CloudCart.
Firmele de curierat au obligația, începând cu 31 ianuarie 2023, să depună lunar la ANAF declarația 395 privind trimiterile poștale efectuate cu plata ramburs. În acest fel, Agenția Națională de Administrare Fiscală dorește să obțină informații despre comercianții online care lucrează cu bani cash și să poată verifica mai ușor dacă aceștia își declară corect veniturile și își plătesc impozitele aferente.
„Nu toți oameni care vând ceva online intră în atenția autorităților. Este vorba însă de persoane care derulează adevărate activități comerciale. Într-o primă fază vor fi selectați și controlați cei care au încasări de peste 500.000 de lei, pentru care vor fi întocmite decizii de impunere. Cei care au încasări sub acest prag vor primi într-o primă fază înștiințări la domiciliu pentru a se conforma, după care vor începe și controalele. Dorim să îi descurajăm pe toți cei care nu se conformează fiscal, pentru a avea concurență loială între parteneri“, a declarat Teodor Georgescu, director general al Direcției Antifraudă Fiscală din cadrul ANAF, în cadrul Forumului de Curierat și Servicii Poștale organizat de Govnet România.
Plata cash este primul indicator de risc. Desigur, trebuie făcută diferența între plata ramburs în cont colector și tranzacțiile cu ramburs în numerar, acestea din urmă ridicând cele mai multe probleme. Din păcate, contextul social face imposibilă stoparea plăților cash.
Până la acest moment, 23 de firme de curierat (având cele mai mari volume din piață) din totalul de aproape 1.000 de companii înregistrate la nivel național s-au conformat obligativității de a depune declarația 395. Toate firmele de curierat trebuie să contribuie însă la stoparea evaziunii fiscale din comerțul electronic. „Cel mai răsunător caz de evaziune fiscală descoperit este cel al unei persoane fizice care a încasat 44 de milioane de lei din vânzarea de produse cosmetice“, a precizat Teodor Georgescu.
În cazul platformelor de distribuție de alimente, ANAF a sesizat subdimensionarea contractelor de muncă și au fost efectuate multe controale pe acest segment, pentru ca munca să fie declarată corect. „Este ușor de demonstrat cât au muncit în realitate angajații platformelor de livrare, care, de multe ori, sunt angajați cu 2 ore pe zi sau nu au deloc contracte de muncă, iar pentru a putea fi plățiti «la negru» se recurge la practici infracționale. Mai nou se recurge la înființarea firmelor de livrare cu 200 de asociați cu drepturi restrânse, aceștia fiind, de fapt, livratorii, tocmai pentru a înlătura obligațiile legale de declarare a timpului de lucru.“
ANAF va continua controalele pe acest segment, a dat asigurări directorul Antifraudă, în strânsă colaborare și cu Inspecția Muncii, mai ales că reducerea evaziunii fiscale pe salarii este unui dintre pilonii PNRR.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit