Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un set de propuneri privind modificarea legislaţiei maritime va fi prezentat anul acesta de către Comisia Europeană. Astfel, potrivit comisarului Adina Vălean, vor fi revizuite trei directive în domeniul maritim cu măsuri de siguranţă privind statele de pavilion, controlul statelor de pavilion, al portului de origine şi investigarea accidentelor. „Regimul siguranţei maritime este strict şi până acum a fost eficient în prevenirea accidentelor şi poluării apelor. Prin controlul statului de pavilion se urmăreşte armonizarea inspecţiilor la nivel central european, dar şi ca monitorizarea şi supravegherea să fie eficiente şi bine ţintite. Sunt analizate mai multe cerinţe tehnice privind statele membre cu privire la controlul portului de origine. De asemenea, se doreşte analizarea profilului de risc, pentru ca navele care poluează mai mult să fie supravegheate”, a explicat Adina Vălean cu prilejul participării la şedinţa Comisiei TRAN din Parlamentul European.

https://multimedia.europarl.europa.eu/en/event_20220315-1615-COMMITTEE-TRAN_vd?start=20220315153212&end=20220315153400

Iniţiativa „Repower EU” arată decizia Europei de a pune punct dependenţei de importurile de gaze din Rusia înainte de 2030, a explicat comisarul european Adina Vălean în cadrul unei intervenţii avute la Comisia de Transport şi Turism (TRAN) din cadrul Parlamentului European (PE). Este necesar accesul la pieţele mondiale, terminale pentru gaz lichefiat, interconectori, pentru ca toţi cetăţenii să aibă acces la o piaţă diversificată de gaz.

Hidrogenul şi energia nucleară vor juca, la rândul lor, un rol extrem de important. „Trebuie să facem absolut tot ce se poate pentru a elimina riscurile strategice ce ar rezulta din situaţia aprovizionării de energie. UE nu mai poate depinde de Rusia”.

Măsurile din pachetul „FitFor55” trebuie să răspundă nevoilor reale privind securitatea energetică. Trebuie decarbonizate cât mai curând sursele existente aprovizionării cu energie, accelerând producţia de e-combustibil pentru toate modurile de transport, a mai precizat Vălean. „Energia regenerabilă lichidă este disponibilă peste tot în lume şi aşteaptă să fie transformată în combustibil lichid. Într-un viitor nu foarte îndepărtat, rezervoarele folosite pentru carburantul rusesc vor fi utilizate pentru combustibili regenerabili”.

Desigur, nu putem să avem o economie pan-europeană care să se bazeze doar pe energie regenerabilă, a recunoscut comisarul european, însă trebuie evitată, pe cât posibil, arderea cărbunelui.

https://webstreaming.europarl.europa.eu/ep/embed/embed.html?event=20220315-1615-COMMITTEE-TRAN&start=2022-03-15T15:28:28Z&end=2022-03-15T15:30:00Z&language=en&autoplay=false&logo=true