Asociatia Patronala a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002) a prezentat europarlamentarilor o lista cu 10 motive pentru care Pachetul ar trebui respins in Comisia de Transport si Turism a Parlamentului European, care se va intruni pe 10 ianuarie pentru a vota propunerile cheie ale Pachetului de Mobilitate 1.
Unul dintre motive se refera aplicarea regulilor detasarii la transporturile rutiere internationale, iar APTE 2002 face referire la faptul ca soferii nu sunt lucratori detasati, ci lucratori mobili, asa cum de altfel raportorul Merja Kylönnen recunoaste in amendamentul 6.
„Locul de munca obisnuit al conducatorului auto este foarte mobil si divers, ceea ce inseamna ca locul de munca obisnuit trebuie considerat acel loc in care angajatorul isi are resedinta obisnuita in conformitate cu Regulamentul 593/2008 / CE, art. 8 alin. 3, care stabileste ca, in cazul in care legea aplicabila nu poate fi stabilita in conformitate cu alineatul (2), contractul de munca este reglementat de legea tarii in care se afla locul de desfasurare al business-ului“, arata asociatia patronala in expunerea de motive. Cu exceptia cu tranzitului si a transportului bilateral, definit extrem de restrictiv, in Pachetul de Mobilitate 1 soferii de transport international sunt considerati a fi detasati, insa in economia reala companiile de tip „casuta postala“ reprezinta exceptiile si companiile „obisnuite“ reprezinta regula generala, „de aceea este gresit sa construim dispozitii generale bazate pe exceptii factuale!“.
APTE 2002 a enumerat si motivele pentru care soferii nu ar trebui obligati sa se intoarca acasa cel putin o data la patru saptamani sau dupa trei saptamani, in cazul in care sunt luate doua repausuri saptamanale reduse. „Sunt manageri, ingineri sau muncitori in constructii, in sectorul minier, in productia de petrol si gaze si care petrec perioade lungi peste hotare, in cazul carora nu exista nici o regula care sa ii oblige sa se intoarca acasa dupa trei sau patru saptamani, iar acestia nu sunt lucratori mobili precum soferii. Un sofer de transport international de marfa ar trebui sa poata munci si sa poate sa se intoarca acasa atunci cand doreste pe teritoriul UE, in concordanta cu contractul sau de munca si cu libertatile fundamentale garantate de Tratatul de Aderare, asa cum este libertatea de miscare a persoanelor, bunurilor si prestarii serviciilor.“ Comunicatul integral APTE 2002 poate fi citit AICI.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit