Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cancelarul federal al Germaniei Olaf Scholz (SPD) a salutat declaraţia Ursulei von der Leyen că va milita în actuala sa legislatură pentru includerea combustibilii sintetici pe lista combustibililor aprobaţi pentru a primi scutiri de taxe şi facilităţi în conformitate cu politicile de decarbonizare, astfel încât motoarele cu combustie internă să nu dispară din opţiunile viitoare.

Astfel, începând cu 2035, vor exista mai multe opțiuni tehnice. Scholz a menționat vehiculele electrice, vehiculele alimentate cu hidrogen într-o măsură care nu este cunoscută astăzi și vehiculele alimentate cu e-combustibili (combustibili sintetici). În plus, vehiculele care au fost vândute până în 2035 vor mai circula încă 20 de ani.

În martie 2023, statele membre ale UE și Parlamentul European au pecetluit sfârșitul automobilelor noi cu motoare diesel și pe benzină începând din 2035. Concret, acest lucru înseamnă că autovehiculele noi nu vor mai avea voie să emită dioxid de carbon, care este produs în timpul arderii benzinei și a motorinei. Guvernul german s-a pronunțat în favoarea unor derogări pentru așa-numiții combustibili electronici.

Președinta realeasă a Comisiei Europene, Ursula von der Leyen (CDU), a anunțat recent, în programul său politic pentru următorii cinci ani, o inițiativă de exceptare a combustibililor sintetici. Concret, aceasta afirmă că este necesară o abordare neutră din punct de vedere tehnologic, în care combustibilii sintetici vor juca un rol prin modificarea specifică a reglementărilor ca parte a revizuirii planificate. Ministrul președinte al Bavariei și liderul CSU, Markus Söder, ceruse Comisiei Europene măsuri concrete pentru a anula interdicția privind motoarele cu combustie din 2035. Potrivit lui Söder, interdicția fundamentală privind motoarele cu combustie trebuie eliminată.

Comisia a adoptat marți, 14 mai, un aviz motivat într-un caz intentat de Italia împotriva Austriei în temeiul articolului 259 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene.

În plângerea sa, Italia a susținut că Austria încalcă legislația UE prin impunerea anumitor măsuri de restricționare a traficului rutier pe axa Brenner. După ce a evaluat cu atenție observațiile scrise și orale ale ambelor state membre, Comisia consideră că anumite măsuri în vigoare în Austria impun restricții asupra transportului de mărfuri pe autostrăzile A12 și A13 și, prin urmare, restricționează libera circulație a mărfurilor, astfel cum se prevede la articolele 34 și 35 din TFUE:

Deși Comisia ține cont de anumite explicații furnizate de Austria în legătură cu considerațiile de mediu, aceasta consideră că măsurile austriece nu sunt coerente și, prin urmare, nu pot fi justificate pe deplin în ceea ce privește realizarea obiectivelor declarate (protecția mediului, siguranța rutieră, fluiditatea traficului sau securitatea aprovizionării). În plus, unele dintre aceste măsuri sunt mai susceptibile de a afecta întreprinderile străine decât pe cele austriece. În ceea ce privește plângerea Italiei împotriva Austriei privind o presupusă lipsă de cooperare loială, Comisia consideră că Italia nu a furnizat suficiente dovezi pentru a susține această afirmație. În urma adoptării avizului motivat al Comisiei, Italia poate decide să trimită cazul în fața Curții de Justiție a UE. Cu toate acestea, părțile au posibilitatea de a ajunge la o soluționare amiabilă a litigiului, iar Comisia rămâne pregătită să le sprijine în acest demers.

sursa foto: italy.representation.ec.europa.eu