În cursul ultimei reuniuni a Comisiei de Dezvoltare Regională din Parlamentul European (REGI), membrii au votat aprobarea proiectului de aviz privind Implementarea infrastructurii pentru combustibili alternativi și de abrogare a Directivei 2014/94/UE (raportor Bronis Ropė – Lituania). PE reia practic demersurile pentru a determina reducerea poluării, aşa cum a fost stabilit prin Pactul Verde European, după ce în perioada pandemiei s-a vorbit mai puţin de măsuri concrete privind diminuarea emisiilor de gaze cu efect de seră (GHG).
Legea Europeană a Climei, votată în septembrie 2020, prevede reducerea emisiilor de GHG cu cel puţin 55% până în 2030 comparativ cu nivelurile din 1990 şi respectiv cu până la 90% până în 2050. Trecerea la un transport ecologic nu se poate face însă fără o infrastructură adecvată, astfel că directiva 2014/94/UE stabileşte tocmai obligativitatea statelor membre de a transpune aceste obligaţii la legislaţiile naţionale şi de evalua necesarul de infrastructură. Întrucât s-a constatat un nivel diferit de interes şi de consistenţă, dar şi o dezvoltare inegală a reţelelor de alimentare cu combustibili alternativi şi energie electrică, UE s-a hotărât să intervină, pentru a stabili o mai mare coerenţă, dar şi interoperabilitate între diferitele reţele, cu scopul de a susţine toate modurile de transport – rutier, feroviar, maritim şi aerian. Iar proiectul privind Implementarea infrastructurii pentru combustibili alternativi este un prim pas.
În cadrul aceleiaşi întâlniri REGI au mai primit vot favorabil proiectul de raport privind Insulele și politica de coeziune, precum şi proiectul de aviz al Planului de acțiune al UE pentru economia socială.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit