Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Olanda este una dintre țările care au introdus sau planifică deja numeroase zone verzi, în circa 30 de orașe, în care nu se poate sau nu se va mai putea face distribuție decât cu vehicule verzi. Dar, așa cum informează asociația olandeză de transport și logistică TLN, Comitetul de Aprovizionare din Amsterdam (CBA) a primit semnale referitoare la politica privind scutirile aplicate la transportul de mărfuri și autorizațiile de transport, la construcții și mutări, și la faptul că în practică interpretarea legii este diferită de ce s-a urmărit în procesul de elaborare a politicilor de mediu. De aceea CBA, din care face poarte și TLN, a cerut municipalităților un dialog pe tema scutirilor, acordării de autorizații și taxelor.

În CBA, reprezentanții comunității de afaceri lucrează împreună cu municipalitatea pe teme legate de mobilitate și acces în oraș, iar Comitetul poate oferi consultanță, pe baza rapoartelor și semnalelor primite, cu privire la noile reguli pentru vehiculele de 7,5 t, introducerea de zone cu emisii scăzute și Logistica020.

Una dintre cerințele Comitetului este aceea de a se limita cât mai mult povara administrativă pentru firmele de distribuție, deoarece este vorba de o activitate flexibilă, unele operațiuni sunt planificate în ultimul moment, deci ar trebui să se permită trecerea mai multor plăcuțe de înmatriculare, de exemplu, în cererea de aprobare a excepțiilor, pentru că nu se poate ști din timp ce vehicule vor fi folosite într-o anumită zonă. Iar perioada de soluționare a cererilor ar trebui să fie mai scurtă, astfel încât să nu împiedice activitatea firmelor.

În prezent în Amsterdam încărcarea și descărcarea vehiculelor sunt guvernate de reguli stricte, iar monitorizarea respectării lor se face cu seriozitate. Totuși, CBA a primit informații de la comunitatea de afaceri că punerea în aplicare a acestor reguli nu se face mereu consecvent, companiile care au autorizații întâlnind adesea și furnizori care încarcă și descarcă în diverse locuri fără astfel de documente. Iar autoritățile „omit“ să se ocupe de această problemă, pentru că nici nu pot identifica acele firme, în timp ce distribuitorii autorizați sunt verificați periodic pentru a primi scutiri sau documente de acces. Or, Comitetul pledează pentru o punere în aplicare consecventă, astfel încât să existe condiții de concurență echitabile.

În plus, CBA solicită ca și comunicarea să fie mai transparentă, deoarece nu întotdeauna este clar unde se aplică scutiri.