Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Până când companiile se vor familiariza cu procedurile vamale impuse de Brexit, circulația mărfurilor între Marea Britanie și continent se desfășoară sacadat, mulți șoferi fiind blocați în cozi ore în șir. “Sunt cazuri în care camioanele încărcate cu mărfuri englezești pentru continent sunt direcționate înapoi către expeditor, deoarece nu a fost asigurată vămuirea la frontiera GB / UE”, a criticat Asociația Germană de Transport și Logistică (BGL).

Se pare că în special companiile mici și mijlocii ar avea mari probleme în a ține evidența noilor reglementări și a le respecta. “Există, de asemenea, o lipsă cronică de agenți vamali în Marea Britanie”, a declarat directorul general al BGL, Dirk Engelhardt, citat de www.verkehrsrundschau.de. Șoferii de camioane care doresc să se întoarcă din Marea Britanie în UE trebuie să stea 12 – 36 de ore pe teritoriul britanic, mai ales în așteptarea actelor vamale. Potrivit BGL, acum sunt necesare documente suplimentare pentru produsele de origine animală și vegetală, iar acestea nu sunt deloc ieftine. “Unele companii de transport refuză cursele pentru Marea Britanie, deoarece incertitudinile la întoarcere sunt prea mari.”

Chiar și giganții din logistică, precum DB Schenker, au simțit recent efectele Brexitului și ale acordului comercial. În ianuarie, Schenker a suspendat temporar transporturile din UE către Marea Britanie, deoarece la majoritatea livrărilor lipseau documente. Mulți retaileri de pe ambele părți au oprit deja livrările din sau către UE.

Pe termen mediu, directorul BGL presupune că prețurile mărfurilor vor crește semnificativ, cu până la 50%, din toate aceste motive.

La 24 noiembrie 2020, autoritățile franceze au efectuat un test despre modul în care se vor face  verificările camioanelor care sosesc și pleacă în Marea Britanie, de la 1 ianuarie 2021, în cazul unui Brexit fără acord. Ca urmare, în doar câteva ore s-a format o coloană de opt kilometri de vehicule pe partea britanică a Canalului Mânecii, în zona Kent. Potrivit ziarului britanic The Guardian, citat de Trasporto Europa, camioanele au fost forțate să se oprească la joncțiunea 11 a autostrăzii M20 în timp ce se îndreptau spre Eurotunel și portul Dover.

Principala cauză a formării cozii e reprezentată de noile proceduri privind controalele împotriva emigrației ilegale efectuate de poliția de frontieră franceză, pe baza acordurilor care le permit agenților francezi să opereze și în partea engleză a portului și a Eurotunelului, precum și în ​​Calais. În timpul testului, toate vehiculele comerciale au fost verificate de la 6.00 la 15.00, șoferii trebuind să prezinte pașaportul și documentele vehiculului și mărfii.

Însă scenariul real ar putea fi mai rău de atât, întrucât un studiu guvernamental britanic arată că în Kent ar putea exista cozi de până la șapte mii de camioane de-a lungul arterelor principale care duc la port sau în terminalul feroviar. Acest lucru s-ar putea întâmpla și în cazul unui acord, deoarece vor exista în continuare controale asupra mărfurilor transportate și asupra plății taxelor.