România se clasează pe locul 3 în Europa Centrală și de Est în privința comerțului electronic, urmată de Polonia și Cehia, conform Raportului European Ecommerce 2024, comandat de Ecommerce Europe și EuroCommerce și realizat de Centrul pentru Cercetări de Piață al Universității de Științe Aplicate din Amsterdam.
În 2023, valoarea comerțului electronic de bunuri și servicii din România a atins 10,6 miliarde de euro, echivalentul a 3,32% din PIB, în creștere față de 3,17% în anul anterior. Această evoluție reflectă reziliența și adaptabilitatea sectorului ecommerce din România, consolidându-l ca un pilon principal al economiei digitale.
50% din populația României a făcut cel puțin o achiziție online în 2023, ceea ce evidențiază un potențial mare de extindere a comerțului electronic. Statistica indică faptul că atrage interesul tot mai multor companii, locale și internaționale.
Estimările pentru acest an indică o creștere de 10% a vânzărilor online de bunuri și servicii, ajungând la 11,7 miliarde de euro (3,42% din PIB). De asemenea, se așteaptă ca 55% din populație să facă cumpărături online, reflectând o tendință de digitalizare în creștere și o preferință accentuată a consumatorilor români pentru comerțul online.
„România este pe un traseu ascendent în domeniul comerțului electronic, iar ARMO este dedicată să accelereze această creștere prin inițiative strategice și colaborări cu autoritățile pentru a stimula inovația și adoptarea digitală. Perspectivele României pentru viitor sunt optimiste, datorită digitalizării rapide și a dezvoltării infrastructurii logistice din țara noastră, care facilitează livrări rapide și eficiente la nivel național și internațional. Ne propunem să consolidăm poziția țării noastre de lider regional în ecommerce.”, a precizat Cristi Movilă, președintele Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO).
Raportul arată o creștere a interesului europenilor pentru cumpărăturile online, însă Europa se confruntă cu provocări legate de concurența din partea comercianților non-UE. Ecommerce Europe subliniază, într-o scrisoare separată, necesitatea unor măsuri la nivel european pentru a asigura un cadru echitabil pentru toți actorii din domeniul comerțului electronic.
Froo Romania Retail S.R.L, parte a Grupului Żabka, a inaugurat un magazin unic Froo în București, oferind o gamă variată de gustări, băuturi și o zonă specială pentru catering și consum pe loc. Acesta este al 20-lea magazin Froo din România și totodată cel mai mare. Majoritatea magazinelor, 19 la număr, sunt situate în București, iar unul în Pitești. Toate magazinele Froo din România funcționează prin parteneriate de afaceri cu antreprenori locali.
Situat pe Bulevardul Iuliu Maniu 7, în apropiere de Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București, noul magazin Froo oferă atât posibilitatea de a face cumpărături rapide, cât și de a lua o gustare caldă într-un spațiu confortabil. Magazinul dispune de băuturi răcoritoare direct din frigider, căni cu gheață pentru răcirea acestora și cafea proaspăt măcinată. De asemenea, clienții pot savura mesele și pe terasa exterioară.
Magazinul Froo are o sală de vânzare spațioasă de peste 120 m² și oferă o gamă extinsă de produse cu aproximativ 20% față de alte locații Froo. Clienții pot alege dintr-o selecție variată de produse, inclusiv băuturi răcoritoare și gustări calde, precum panini, chrupbox sau tartine, servite direct din cuptor. Magazinul dispune de două aparate de cafea și este deschis zilnic între orele 6:00 a.m. și 11:00 p.m.
La marea deschidere a magazinului Froo, clienții au avut parte de diverse campanii promoționale, organizate sub forma unui picnic de vară cu mâncare stradală „on the go”. Au fost oferite degustări de produse cu etichetă privată, iar în cadrul evenimentului „frooletka de după-amiază”, participanții au avut ocazia să câștige gustări calde din oferta Froo Bistro.
„Ne-am angajat să sprijinim antreprenorii locali, motiv pentru care magazinele Froo funcționează într-un model de parteneriat de afaceri. Pentru mulți oameni, poate fi o idee bună să-și conducă propria afacere. Oferim partenerilor noștri spații și stocuri, precum și sprijin substanțial. Fiecare locație este analizată din punct de vedere al atractivității sale pentru clienți, dar și al potențialului logistic și de dezvoltare. Din luna mai a acestui an, am lansat deja 20 de magazine Froo – 19 în București și unul în Pitești. Dezvoltăm rețeaua și planificăm noi deschideri în diverse locații.”,
a precizat Radu Trandafir, General Manager, Froo Romania Retail S.R.L.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit