Limitless Agency, una dintre principalele agenții de marketing digital din România, a realizat un raport al datelor din peste 400 de magazine pentru perioada 10-12 noiembrie, care arată că ediția de Black Friday 2023 a înregistrat o creștere de 12% a vânzărilor online față de anul precedent, ajungând la peste 25 de milioane de euro.
Numărul utilizatorilor online a crescut cu 13%, iar tranzacțiile au atins o creștere de 4%. De asemenea, raportul din acest an indică un record în achiziționarea celui mai scump televizor, reprezentând cea mai mare cantitate de până acum, în valoare totală de 740.000 de euro.
Valoarea medie a comenzii în perioada 10-12 noiembrie a fost de 126 de euro, similară cu cea din weekendul de Black Friday al anului trecut. Printre cele mai scumpe achiziții s-au numărat un televizor LED Smart de aproape 148.000 de euro, o pereche de pantofi sport de 3.000 de euro (14.000 lei) și un cărucior pentru copii de peste 3.000 de euro (14.500 lei).
Comparativ cu anul anterior, unde a fost achiziționat un singur televizor LED Smart la prețul de 148.000 de euro, în acest an au fost cumpărate 5 astfel de televizoare, totalizând 740.000 de euro.
Alte cifre remarcabile includ achiziționarea a 14.500 de telefoane mobile, 5.000 de console PlayStation, 4.500 de cauciucuri auto, 27 de perechi de pantofi sport Dolce & Gabbana Portofino și 16 perechi de pantofi de damă în valoare de 4.320 de lei într-o singură comandă.
Limitless Agency remarcă faptul că în weekendul de Black Friday clienții lor au obținut venituri de peste 25 de milioane de euro, iar domeniile cu creșteri semnificative ale vânzărilor au fost beauty și băuturile alcoolice. Magazinele online au majorat bugetele de Black Friday cu 30% față de anul anterior, conform raportului agenției. Potrivit analizei Digital Market Outlook, veniturile de pe piața comerțului electronic în România sunt prognozate să ajungă la 7 miliarde de euro în 2023 și aproape 12 miliarde de euro până în 2027.
„Comportamentul de achiziție de Black Friday 2023 a fost ușor mai temperat, românii preferând să cumpere mai puține produse și de valori mai mici decât anul trecut. Unul dintre motive este și faptul că ediția de Black Friday a început mai devreme anul acesta, dar și faptul că românii au devenit mai chibzuiți. Însă numărul utilizatorilor a crescut cu 13%, semn că românii sunt tot mai familiarizați cu mediul online. Per total, a fost o ediție cu rezultate optime și așteptate de magazinele online, raportat și la contextul economic actual.”,
a precizat Daniel Slăvenie, CEO&Partner Limitless Agency.
La supermarketul online Sezamo, produsele de brutărie și patiserie joacă un rol esențial în obiceiurile de cumpărare ale clienților. 6 din 10 coșuri de cumpărături conțin produse de brutărie și patiserie, oferite proaspete de brutăria proprie sau de artizani locali, precum Pain Plaisir, Gre Bakery, Zexe, Brot Manufactur și Doamna Elisse.
Comenzile sunt livrate rapid, în doar 3 ore de la plasarea acestora, economisind timp pentru clienții care îl petreceau făcând drumuri la brutăriile și patiseriile preferate din oraș.
Lunar se vând peste 7 tone de pâine, cele mai cumpărate produse din această categorie fiind cele coapte proaspăt de către brutarii Sezamo, incluzând ciabatta, chifla cu cartofi și pâinea durum. În ceea ce privește patiseria, croissantul cu unt, croissantul cu ciocolată, crema de alune și merdeneaua cu brânză sunt preferatele clienților.
Cel mai amator client de patiserie a comandat 535 de astfel de produse în ultimele trei luni, având preferințe pentru croissantul cu unt și gogoașa cu umplutură de fructe.
Datele au fost extrase din obiceiurile de consum ale clienților Sezamo în ultimele trei luni.
„Suntem, fără îndoială, cea mai bună brutărie din oraș. Sezamo are cea mai mare ofertă de produse artizanale din piață, cel mai bogat sortiment de produse de brutărie și patiserie fără gluten și de patru ori mai multe produse ecologice decât orice alt supermarket din piață. Și vom dezvolta sortimentația constant, pentru a oferi în continuare cele mai delicioase produse.”,
a declarat Michael Kaiser, Chief Commercial Officer Sezamo.
Între 20 și 27 septembrie, Sezamo lansează campania „Cea mai bună brutărie din oraș” cu o reducere de 55% la franzelele Gre Bakery, ajungând la un preț de 3,99 lei. Clienții care plasează comenzi de minim 300 de lei primesc astăzi o gogoașă cheesecake și un pachet de cafea din brandul propriu, Ubomi, iar de vineri până inclusiv duminică, un croissant proaspăt copt și o sticlă de fresh de portocale.
Oferta de produse include peste 150 de produse de brutărie și peste 200 de produse de patiserie, inclusiv opțiuni fără gluten.
Sezamo este un real one-stop-shop pentru produse proaspete, eliminând necesitatea de până la 8 drumuri separate în oraș pentru diferite categorii de produse.
Supermarketul online oferă o selecție vastă de 14.000 de produse, incluzând alimente proaspete de la fermieri locali, alimente de la artizani locali și branduri internaționale. Livrarea se efectuează rapid, în 3 ore de la plasarea comenzii sau la ora programată, cu intervale de livrare de 15 minute sau o oră, cu mașini electrice, livrate către clienți din depozitul de 12.000 m2 situat în nordul Bucureștiului, în incinta CTPark, care include spații de depozitare ambientală și unități cu temperatură controlată pentru păstrarea produselor în condiții optime.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit