Efectele disconfortului resimțit de oameni în zilele cu condiții meteo nefavorabile, cum ar fi canicula sau ploile, au influențat comportamentul de cumpărare al clienților Freshful by eMAG. În astfel de zile, oamenii au preferat cumpărăturile online în detrimentul celor fizice și au plasat cu până la 20% mai multe comenzi.
Principalele motive pentru această schimbare de comportament includ comoditatea, rapiditatea și evitarea părăsirii locuinței în condiții meteo nefavorabile. În ultimele trei luni, numărul de vizite pe platforma Freshful by eMAG în zilele cu vreme neprietenoasă a înregistrat o creștere semnificativă.
Un alt aspect notabil a fost creșterea în medie a valorii unui bon de cumpărături în aceste zile. Oamenii au ales să pună mai multe produse în coșul de cumpărători, iar valoarea finală a comenzilor a crescut cu până la 10% în comparație cu zilele de vreme prielnică.
În medie, 3 din 4 comenzi sunt efectuate prin intermediul aplicației mobile pentru Freshful by eMAG. Cu toate acestea, în zilele cu condiții meteo nefavorabile, s-au înregistrat creșteri și a numărului de instalări al aplicației, precum și a comenzilor plasate de pe dispozitivele desktop. Acest lucru indică faptul că unii clienți preferă să comande direct de pe calculatoare, laptopuri sau tablete de acasă, evitând astfel să iasă din locuință în vreme rea. Comandarea online poate dura doar câteva minute, înlocuind nevoia de a face o călătorie la supermarket, brutărie, măcelărie sau băcănie.
În zilele caniculare, cu temperaturi de peste 35 de grade, produsele cele mai comandate au fost apa, băuturile răcoritoare și înghețata. Cererea pentru apă a marcat o creștere de 30% în aceste zile, iar cererea pentru înghețată s-a dublat față de zilele obișnuite. De asemenea, berea, pepenii și alte fructe de sezon au fost printre cele mai căutate produse.
Livrarea unei comenzi Freshful by eMAG se face în doar 3 ore de la plasarea acestuia. Cu toate că tot mai mulți clienți preferă să programeze livrarea în funcție de propriul lor program. Astfel, cele mai multe comenzi sunt plasate seara, cu livrare a doua zi dimineață, începând cu ora 7 sau în prima parte a zilei, cu livrare seara.
În zilele cu vreme extremă, livratorii Freshful reușesc să ajungă la clienți în timp util, datorită tehnologiei avansate pe care o utilizează. Ei au acces la date în timp real despre trafic și pot construi rute de livrare eficiente pentru a ajunge la toți clienți la timp. De asemenea, clienții sunt notificați în aplicație atunci când comanda lor este încărcată în mașina frigorifică pentru livrare și primesc un interval estimat de 20 de minute în care pot aștepta ca livrarea cumpărăturilor să ajungă la ei acasă.
„Am observat că starea vremii poate fi un factor care influențează comportamentul la cumpărături, în sensul în care oamenii aleg ca în zilele cu vreme neprietenoasă să facă cumpărăturile mai degrabă online. Dacă vorbim, de exemplu, de perioade cum a fost în această vară, când am avut parte de zile caniculare sau furtuni, observăm o creștere a interesului pentru comenzile online. Unii clienți au comandat în aceste zile neprietenoase pentru prima dată, iar un procent ridicat dintre aceștia au revenit și au devenit clienți fideli. Se întâmplă acest lucru pentru că descoperă avantajul achizițiilor online, cum ar fi faptul că reduc semnificativ timpul petrecut spre și la cumpărături. Noi dispunem de toată infrastructura necesară ca produsele pe care și le doresc să ajungă la ei în doar trei ore de la plasarea comenzii, chiar și prin traficul aglomerat din București.”,
a declarat Andrei Popescu, General Manager Freshful by eMAG.
Retailerul Flanco a raportat în primul semestru al anului, o creștere a vânzărilor cu 30%, comparativ cu aceeasi perioadă a anului anterior, înregistrând o valoare de 600 de milioane de lei. În același timp, piața produselor electro-IT a generat o creștere valorică de aproximativ 6%.
Cele mai căutate categorii au reflectat și cele mai recente tendințe, evidențiind o orientare către produse de divertisment și soluții de mobilitate și conectivitate pentru activitățile în aer liber și călătorii. Astfel, gadgeturile, căștile și boxele portabile au crescut în vânzări de două ori mai mult față de anul precedent, iar smartphone-uri au continuat să depășească media pieței, marcând o creștere de 45%. De asemenea, televizoarele OLED au fost căutate într-o măsură de două ori mai mare față de primul semestru al anului trecut. Alte produse pentru casă, precum espressoarele de cafea și aspiratoarele, au ajuns la o majorare în vânzări de peste 50% în acest semestru.
„Evoluția favorabilă a primului trimestru s-a menținut și în cel de-al doilea, deși, potrivit mediilor istorice ale industriei, trimestrul doi este cu 10-15% mai slab în ceea ce privește volumele comparativ cu prima parte a anului. Volumele s-au menținut la același nivel, cu o valoare a vânzărilor similară, de 300 milioane de lei, rezultând un prim semestru în creștere procentuală cu două cifre față de anul anterior.”,
a declarat Dragoș Sîrbu, CEO Flanco.
În perioada pandemică, cele mai căutate categorii de produse au înregistrat acum stagnări sau chiar scăderi în vânzări. În prezent, aparatura electrocasnică mare, cu o durată de viață mai lungă, precum mașinile de spălat rufe/vase, aparatele frigorifice, plitele și cuptoarele incorporabile, prezintă cereri mai reduse.
„Este vizibil faptul că românii pun un accent tot mai ridicat pe preț, în decizia de cumpărare – atât ca urmare a incertitudinilor economice, cât și a scăderii creditului de consum. Observăm mai puține solicitări, dar și o creștere a exigenței băncilor în evaluarea eligibilității clienților”,
a completat Dragoș Sîrbu.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit