Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Rezultatele studiului comandat de Sameday dezvăluie o schimbare importantă în preferințele consumatorilor în ceea ce privește metodele de livrare. Potrivit analizei, 84% dintre consumatorii online din mediul urban fac cumpărături online cel puțin o dată pe lună, iar 20% dintre aceștia preferă opțiunile de comerț electronic o dată pe săptămână sau chiar mai des. În același timp, retailul tradițional este vizualizat de 88% dintre respondenți cel puțin o dată pe săptămână.

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 800 de consumatori online din mediul urban în aprilie 2023. De asemenea, cercetarea demonstrează oportunitatea de dezvoltare a comerțului electronic și nevoia unei atenții sporite acordate de magazinele online tacticilor de retenție a clienților.

În prezent, clienții magazinelor online au așteptări ridicate de la companiile care le livrează coletele, peste 80% dintre consumatorii din mediul urban își doresc respectarea promisiunii de livrare de către compania de curierat și oferirea de informații privind ziua și ora livrării. Mai mult, curierii trebuie să acorde atenție manipulării coletelor. De asemenea, integritatea coletului este importantă pentru 84% dintre cumpărătorii online, iar în cazul unor probleme doresc soluționarea rapidă a sesizărilor.

86% dintre consumatori folosesc soluția easybox atât pentru livrarea produselor comandate online, cât și pentru returul acestora

Soluția de livrare out-of-home, easybox, a crescut constant în preferințele consumatorilor de e-commerce. Principalele trei motive pentru care cumpărătorii online aleg easybox pentru livrarea și returul comenzilor fiind controlul asupra timpului propriu, ușurința de folosire și rapiditatea procesului. Totodată, opțiunea easybox a ajuns la 48%, față de 28% pentru livrarea la ușă comparativ cu anul trecut, acesta depășind pentru prima dată în mediul urban varianta pentru livrarea la adresă.

Din punct de vedere al livrării, 61% dintre utilizatori sunt mulțumiți că își pot urma rutina zilnică fără întreruperi, ceea ce a rezultat o tendință crescută de apreciere a flexibilității și controlului dat de easybox. În termeni de retur, easybox este apreciat în special pentru modul facil de utilizare.

Raportat la alte metode de livrare out-of-home, 85% dintre respondenți au mărturisit că preferă lockerele automate vs. 15% în locul soluțiilor de tip pick-up & drop off.

„Diversitatea opțiunilor de livrare oferite de partenerul de curierat, calitatea livrării și experiența pe care acesta o creează clientului final sunt criterii avute în vedere de magazinele online partenere Sameday, care înțeleg dinamica pieței si adoptă soluții care cresc frecvența de cumpărare. Cercetarea derulată vine să reconfirme importanța deschiderii comercianților online, de a răspunde așteptărilor în continuă dezvoltare ale clienților, împreună cu partenerul de last mile. Cu ajutorul serviciului easybox, dezvoltat pentru consumator împreună cu consumatorul, Sameday a ascultat, a înțeles și a îmbunătățit continuu experiența de livrare a cumpărătorilor online din România. easybox devine metoda preferată de livrare a românilor din mediul urban, și aduce mai multă conveniență, flexibilitate și predictibilitate: livrare fără griji marca Sameday.”,

a precizat Elena Stoica, Chief Marketing and Customer Experience Officer.

86% dintre consumatori utilizează regulat serviciul easybox pentru livrarea și returul produselor comandate online, iar câteva dintre motivele aprecierii acestuia sunt confortul și autonomia, prin care se creează o experiență fără cusur.

Pentru magazinele online care dispun de livrarea în easybox, evoluția pozitivă a serviciului se traduce în promisiune de valoare pentru cumpărătorii online. 68% dintre respondenții cercetării afirmă că opțiunea de livrare în easybox le influențează decizia de cumpărare, mai exact 68% aleg cu prioritate magazinele online care oferă livrare în easybox.

De asemenea, studiul a evidențiat retururile și preferințele legate de easybox care au crescut semnificativ în comparație cu anul anterior, în timp ce returnările la adresa fixă au scăzut considerabil. Cumpărătorii preferă comoditatea de a-și putea preda retururile într-o locație sigură și accesibilă, în loc să aștepte un curier la domiciliu. Metoda preferată de retur la easybox este printre soluția a 42% dintre respondenți, în creștere față de 25% înregistrat în 2022.

În România, există un easybox la 5.000 de persoane, cu o medie în orașe de 3 minute de mers pe jos între două lockere. Respondenții studiului au precizat că proximitatea este definitorie în decizia de folosire a unui locker. În plus, consumatorii care nu sunt utilizatori de easybox spun că motivul principal pentru care nu folosesc easybox este legat de lipsa proximității. Rețeaua easybox numără în prezent 3.800 de unități în România, iar Sameday are în plan continuarea expansiunii acesteia.

„La Sameday, suntem dedicați să oferim clienților noștri cele mai bune servicii de curierat, adaptate nevoilor lor în permanență. Adopția în continuă creștere a easybox ca metodă preferată de livrare și returnare subliniază importanța comodității și accesibilității în fiecare punct de interacțiune cu clientul. În ultimele luni observăm o schimbare semnificativă în preferințele clienților și ne bucurăm să acoperim o parte dintre ele cu lansarea serviciului de retur la easybox. Ne angajăm să dezvoltăm și să îmbunătățim această soluție care a devenit un element esențial în a oferi o experiență completă, care consolidează încrederea și crește nivelul de loializare în rândul consumatorilor online. Sute de comercianți au activat beneficiul pentru clienții lor, de aceea datorită succesului înregistrat, am decis să prelungim campania de gratuitate a serviciului. Odată implementat, returul în easybox aduce beneficii aproape imediate care au impact în satisfacția clienților. Așa că, ne dorim să-l oferim gratuit cât mai multor business-uri online.”,

a declarat Lucian Baltaru, CEO, Sameday Group.

eMAG, cel mai mare magazin online românesc și unul dintre cei mai mari investitori pe zona de publicitate, anunță o nouă schimbare la conducere, astfel Irina Pencea va prelua funcția de General Manager al eMAG România.

În noua sa funcție, Irina Pencea va continua să dezvolte investițiile în tehnologie și în infrastructura de servicii pentru beneficiile clienților. Irina Pencea s-a alăturat echipei în urmă cu doar opt luni la conducerea marketingului, iar în prezent va prelua atribuțiile de la Tudor Manea care reprezintă funcția de Grup CEO al eMag. Din poziția de Group CEO, Tudor Manea continuă să coordoneze dezvoltarea întregului grup de companii eMAG în regiune, potrivit unui comunicat.

Irina Pencea și-a început cariera în comunicare în urmă cu 24 de ani, având o pregătire academică în marketing. În calitate de antreprenor, a fondat unele dintre cele mai de succes agenții independente de publicitate din România și a contribuit la construirea mai multor branduri de succes în industrii, precum banking și e-commerce, telecom, retail sau energie.

„Această mutare vine din faptul că România, teritoriul unde avem și cea mai mare parte a business-ului, continuă să aibă un potențial mare de creștere a comerțului online, de aceea noi dorim să ne concentrăm și mai mult pe crearea de sinergii între investițiile pe care le-am făcut în ultimii ani în gama de produse, tehnologie, servicii și infrastructură, care să aducă beneficii mai mari clienților. După doi ani în care am avut roluri multiple, fiind atât CEO al Grupului, cât și General Manager pentru eMAG România, i-am propus Irinei acest rol datorită competenței în marketing și experienței în antreprenoriat, cu mandatul de a aduce mai mulți clienți care să cumpere mai des de la eMAG și să fie mai fericiți cu alegerea lor.”,

a declarat Tudor Manea, Grup CEO eMAG.

„După mulţi ani de antreprenoriat în marketing, acum aproape un an m-am alăturat echipei eMAG, care a construit cel mai puternic business de e-commerce din regiune, pentru a contribui la consolidarea imaginii brandului. Astăzi, mă bucur să accept această nouă provocare de a defini și pune în practică, alături de echipă, noi modele de creștere în jurul nevoilor clientului, care a trecut prin multe transformări în ultimii ani – pandemie, război la granițe, inflație – și are mai mult discernământ în a alege soluția de shopping care să îi ofere atât o gamă largă de produse, cât și prețuri mai bune și servicii care să îi simplifice experiența de cumpărare. Este rolul nostru de lider al comerțului online în România să popularizăm soluția de shopping cu cel mai mare grad de adaptabilitate pentru orice context.”,

a precizat Irina Pencea, noul Director General eMAG România.