Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pe măsură ce gradul de adopție a cumpărăturilor online a crescut, la fel și încrederea în plățile cu cardul, astfel eMAG, unul dintre pionieri pieței de comerț online din România care a devenit în 2022 cel mai valoros brand românesc, a realizat peste 56%, din totalul comenzilor online la nivel național, plăți efectuate de către clienți prin intermediul unui card.

Potrivit unor analize realizate de eMAG, procentul a ajuns chiar la peste 60% în București, Cluj și Ilfov. Plățile online cu cardul au acumulat în total o creștere de 22% în 2022 față de anul precedent. De asemenea, diversificarea serviciilor de plată prin introducerea opțiunilor de plată amânate, precum Plătește în 30 de zile sau Plătește în 4 rate dezvoltate de eMAG în contul My Wallet, au contribuit la creșterea cumpărăturilor online cu cardul, oferind clienților flexibilitatea de a comanda produsele de care au nevoie, ori de câte ori doresc.

Peste un milion de clienți beneficiază acum de opțiunile de amânare a plății cu 30 de zile și de eșalonare în patru rate lunare, pe care le pot folosi pentru a comanda produse din toate categoriile. Procentul comenzilor efectuate cu ajutorul eMAG My Wallet a ajuns la peste 6% din total, la un an de la introducerea acestui serviciu. Valoarea medie a comenzilor achitate cu cardul în 2022 a fost de 316 lei, cu excepția zilelor de Black Friday și a lunii decembrie, când a crescut cu circa 60%.

„Lansarea serviciilor de amânare a plății, precum Plătește în 30 de zile sau Plătește în 4 rate dezvoltate de eMAG în contul My Wallet au reprezentat anul trecut stimulente importante în adopția crescută a comerțului online și a plății cu cardul. Faptul că majoritatea clienților noștri achită constant cumpărăturile cu un card online reprezintă un element care certifică încrederea oamenilor, iar inovațiile pe care le avem în vedere anul acesta atât noi cât și partenerii noștri vor atrage un număr sporit al celor care beneficiază de aceste soluții de plată simple și sigure.”,

a declarat Andrei Șercanean, VP ecommerce services eMAG.

De la electrocasnice mari și mici, telefoane, laptopuri și televizoare până la mobilier, îngrijire personală și articole pentru copii, clienții comandă din toate categoriile și nu au un prag limită la suma pe care o pot plăti online. Cea mai mare comandă a unui client persoană fizică plătit online cu cardul în 2022 a fost de 58.000 de lei.

Pe lângă beneficiile simplității și securității, cardul online a devenit și soluția preferată pentru clienții eMAG, datorită vitezei cu care își pot recupera banii în cazurile în care returnează comenzile. Astfel, în 2022, 62% dintre comenzile cu retur au beneficiat de opțiunea „instant money back” prin care și-au primit banii înapoi pe card în termen de 30 de minute de la returnare.

Conform datelor, 65% dintre clienți au efectuat achiziții și au plătit cu cardul online prin intermediul aplicației mobile. Anul trecut, Bucureștiul s-a situat pe primul loc cu 63% din totalul comenzilor, urmat de județele Cluj cu 62%, Ilfov cu 60%, Iași cu 55%, Brașov cu 55% și Sibiu cu 54%.

Cargus, prima companie de curierat de pe piața românească, a realizat un studiu referitor la interesele și preferințele consumatorilor pentru cumpărăturile online în perioada august-septembrie 2022. Analiza s-a focusat pe profilul și opțiunile magazinelor online pentru soluțiile de curierat oferite clienților.

Studiul arată că 55% dintre consumatori cumpără online, chiar și de 10 ori pe lună, în timp ce 45% aleg să achiziționeze produse și servicii o singură dată pe lună. De asemenea, 29% dintre opțiunile consumatorilor sunt produsele din categoria fashion (îmbrăcăminte și încălțăminte), 25% IT&C, electronice și electrocasnice, 14% produsele de beauty și îngrijire personală, 12% articolele pentru casă și grădină, iar 2% cărțile. 62% dintre respondenți aleg să plătească cu cardul, iar un procent foarte mic, sub 3% returnează produsele achiziționate.

Livrarea click & collect printre preferințele consumatorilor

În preferințele consumatorilor livrarea click & collect câștigă teren. Astfel, 1 din 3 cumpărători preferă ca produsele să fie livrate într-un punct click & collect (magazine partenere de tip SHIP & GO și puncte de tip locker), 74,1% aleg datorită costurilor mai mici de livrare (la magazine partenere de tip SHIP & GO), 72,9% pentru proximitatea față de locuință sau locul de muncă şi 70,4% pentru timpul mai scurt de livrare ale produselor achiziționate.

Metoda cea mai utilizată rămâne livrarea la adresă, în timp ce soluțiile de tip click & collect este opțiunea preferată pentru a economisi timp în ridicarea coletului de la un punct ales chiar de cumpărători.

În cazul livrării prin locker, cumpărătorii online apreciază în procent de 75,4% beneficiul pentru amplasarea în apropierea locuinței sau a locului de muncă, 75,2% pentru accesul digital, având posibilitatea de a intra în posesia coletului folosind telefonul mobil, iar 65,3% pentru impactul redus asupra mediului.

Costurile mai mici de livrare, principalul beneficiu

În această analiză au fost cuprinse magazinele online după preferinţele cumpărătorilor. Principalul beneficiu al platformelor de e-commerce au fost costurile mai mici de livrare sau livrarea de tip click & collect. Alte beneficii au fost cele legate de proximitate, de rețeaua extinsă a locațiilor, de posibilitatea livrării a unui volum mai mare de colete într-un timp mai scurt, precum și de inovațiile digitale, care facilitează accesul clienților la produsele achiziționate. 30% dintre magazinele online care au făcut parte din studiul Cargus oferă cumpărătorilor posibilitatea de a-și ridica coletul de la un magazin partener sau dintr-o rețea de lockere.

În ceea ce priveşte volumul produselor vândute, circa 41% dintre magazinele online livrează către clienți peste 200 de colete lunar, situându-se în categoria afacerilor de mărime medie. Mai bine de o treime dintre comercianții analizați furnizează între 50 și 200 de colete.

59% dintre vânzători oferă cumpărătorilor posibilitatea de a plăti online și prin OP. 70% au precizat că au o rată de retur mai mică de 3% din totalul produselor vândute într-o lună.

Bucureștiul a ocupat primul loc în topul celor care își desfășoară activitatea magazinelor online, urmat cu o treime din total de Ilfov, iar mai apoi Cluj, Hunedoara, Brașov, Dolj și Constanța. În prezent, Cargus gestionează o rețea de peste 900 de puncte SHIP & GO (proprii și partenere), iar în această toamnă urmează să lanseze propria rețea de lockere.