Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Compania Naţională „Poşta Română” a anunțat noul program modificat al subunităţilor poştale din mediul urban şi rural pentru perioada sărbătorilor de iarnă între 24 decembrie 2024 și 7 ianuarie 2025.

24 și 31 decembrie 2024:

* în mediul urban subunitățile poștale vor fi deschise între orele 8:00-16:00.

* în mediul rural toate subunitățile poștale vor funcționa în program normal.

25 și 26 decembrie 2024:

* toate subunitățile poștale din mediul urban și rural vor fi închise;

27 decembrie 2024:

* toate subunitățile poștale din mediul urban și rural vor fi deschise în program normal;

28 decembrie 2024 și 4 ianuarie 2025:

* toate subunitățile poștale din mediul urban vor fi închise;

* subunitățile poștale din mediul rural nu au program de lucru în zilele de sâmbătă.

3 ianuarie 2025:

* în mediul urban subunitățile poștale vor fi deschise între orele 8:00-16:00.

* în mediul rural toate subunitățile poștale vor funcționa în program normal.

1, 2, 6 și 7 ianuarie 2025:

* toate subunitățile poștale din mediul urban și rural vor fi închise.

Noile modificări sunt în conformitate cu prevederile Codului Muncii și cele din Contractul Colectiv de Muncă 2024-2025, conform cărora prima și a doua zi de Crăciun, 1 și 2 ianuarie, precum și ziua de Bobotează și Sfântul Ioan sunt declarate zile de sărbătoare legală în care nu se lucrează.

Comerțul electronic din România continuă să se dezvolte accelerat, consolidându-și rolul esențial în economie și în viața de zi cu zi a consumatorilor, așa cum constată Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO), care citează date publicate de Institutul Național de Statistică (INS) potrivit cărora 72,9% dintre utilizatorii de internet de la noi au făcut cumpărături online în 2024.

Potrivit raportului INS „Accesul populaţiei la tehnologia informaţiilor şi comunicaţiilor, în anul 2024”, această tendință ascendentă este susținută de îmbunătățirea accesului la internet – 88,6% dintre gospodăriile din România sunt conectate, cu 2,9% mai multe decât în 2023.

O creștere semnificativă a fost în mediul rural, unde ponderea cumpărătorilor online a urcat la 67,3% (+5,9% față de 2023) – reducând diferența față de mediul urban, unde 77,1% dintre utilizatorii de internet au plasat cel puțin o comandă online (+3,4%) – dinamică ce evidențiază rolul comerțului electronic în creșterea calității vieții și a competențelor digitale în zonele rurale.

Tot conform datelor INS, cele mai populare categorii de produse și servicii achiziționate online în 2024 sunt: îmbrăcămintea, încălțămintea și accesoriile (78,6%), livrările de la restaurante și catering (36,4%), produsele cosmetice și de îngrijire personală (34,5%), articolele sportive (20,8%), electrocasnicele și electronicele (15,8%), medicamentele și suplimentele alimentare (16,7%).

Estimările raportului European E-commerce 2024 plasează valoarea comerțului electronic din România la 11,7 miliarde de euro, adică 3,4% din PIB, cu o contribuție semnificativă la economia națională. Țara noastră se clasează astfel pe locul al treilea în Europa Centrală și de Est, după Polonia și Cehia. Iar Cristian Pelivan, director executiv ARMO, este de părere că dezvoltarea acestui segment reflectă adaptabilitatea întreprinderilor și interesul tot mai mare al consumatorilor pentru soluții digitale și estimează că aderarea României la Spațiul Schengen în 2025 va crea noi oportunități, accelerând livrările transfrontaliere și accesul la piețele europene.

În plus, comerțul electronic a creat oportunități de angajare și a sprijinit și creșterea sectoarelor conexe, lui datorându-i-se mai mult de o treime din traficul de curierat, dar și volumele bune din alte servicii, ca logistică, fullfilment sau marketing online.