Prometeon Tyre Group va fi alături de Martin Macík Jr., câștigătorul ediției anterioare a celui mai dur raliu din lume. El își va apăra titlul la Dakar 2025, iar Prometeon își va reafirma angajamentul față de competițiile de motorsport de nivel înalt. Prometeon va echipa șase camioane de raliu ale companiei cehe, MM Technology, cu noile anvelope S02 Rally, inclusiv camionul de fabrică al echipei lui Martin Macík Jr., „Benny, the Big Guy”.
Noul design al camionului de fabrică „Benny, The Big Guy”, condus de Martin Macík Jr., câștigătorul ediției din 2024, împreună cu căștile și costumele de curse, au fost dezvăluite la conferința de presă organizată la Praga, care anul acesta a adus un omagiu parteneriatului Prometeon cu o culoare negru, alb și albastru închis. Pe lângă „Benny”, MM Technology va aduce la Dakar 2025 și alte vehicule construite cu cadre dezvoltate la Centrul Tehnologic Sedlcany din Republica Cehă, un total de nouă camioane, dintre care șase echipate cu anvelope Prometeon. Printre piloții importanți se numără Kees Koolen, Mitchel van den Brink și Danilo Petrucci, care vor conduce pentru prima dată un camion în culorile echipei Italtrans.
Noile anvelope Prometeon S02 Rally sunt concepute pentru a face față condițiilor extreme, precum cele din deșertul Arabiei, și vor fi puse la încercare în timpul celor două săptămâni intense de curse. Evenimentul începe oficial pe 3 ianuarie 2025 cu un prolog urmat de 12 etape pe terenuri solicitante, precum nisip, noroi și stânci.
„Acest proiect de colaborare este semnificativ pentru echipa noastră. Anvelopele Prometeon s-au dovedit deja a fi incredibil de fiabile și performante și suntem nerăbdători să le punem la încercare în cursă. Într-un mediu atât de extrem, știm cât de important este să ne bazăm pe materiale și tehnologii de ultimă oră.”,
a declarat Martin Macík Jr.
„Suntem mândri să aducem colaborarea noastră cu Martin Macík Jr. și MM Technology la Dakar 2025. Experiența acumulată în ultimul an în competițiile de raliuri, în special la Dakar 2024, ne-a permis să ne testăm și să ne îmbunătățim anvelopele noastre. S02 Rally este rezultatul inovației continue cu Prometeon și a fost proiectat pentru a face față provocărilor unice ale Dakar cu o structură întărită, un compus avansat și o bandă de rulare optimizată pentru terenuri extreme. Dakar 2025 este o oportunitate semnificativă pentru noi de a continua testarea și perfecționarea produselor noastre, transferând experiența și cunoștințele din circuitele off-road către soluțiile pe care le oferim clienților noștri.”,
a precizat Alexandre Bregantim, Chief Technology Officer al Prometeon.
Anvelope Prometeon Seria 02 Prometeon S02 Rally face parte din noua Serie 02, folosind același pachet tehnologic, dar personalizat pentru competițiile de raliuri. Acesta este conceput pentru a oferi o integritate structurală remarcabilă în cele mai extreme condiții off-road. Pereții laterali au fost întăriți pentru a rezista forțelor de impact ridicate, rocilor ascuțite și suprafețelor abrazive tipice mediilor de raliu. Banda de rulare a fost special concepută pentru a aborda terenurile variabile și imprevizibile ale curselor de raliu, oferind o tracțiune excepțională pe pietriș, noroi și asfalt. Compusul benzii de rulare este formulat pentru a asigura tracțiune maximă pe o gamă largă de temperaturi și suprafețe, oferind aderență constantă, ceea ce este esențial pentru cerințele de durabilitate ale competițiilor de raliu. Structura ranforsată a anvelopei a fost proiectată pentru a oferi o stabilitate superioară la viteze mari, rezistând la deformare în timpul săriturilor și pe suprafețe denivelate. În cele din urmă, structura talonului ranforsat, construită pentru a rezista forțelor laterale extreme și accelerațiilor intense din competițiile de raliu, asigură o fixare fermă și sigură pe roată, reducând riscul de alunecare sau dezumflare a talonului în timpul manevrelor agresive.
În finala campionatului Goodyear FIA ETRC din 2024, Mark Taylor a reușit să își asigure locul al doilea în clasamentul Chrome, după o luptă strânsă cu rivalul său, Steffen Faas. Deși José Eduardo Rodrigues își asigurase deja titlul, Taylor a intrat în weekend cu un avantaj de patru puncte față de Faas și știa că trebuie doar să îl depășească pentru a-și consolida poziția. Pe parcursul antrenamentelor și curselor de sâmbătă, Taylor a reușit să își dubleze avantajul, iar duminică, după locul al doilea în cursa 3, a încheiat sezonul cu două victorii de clasă și două podiumuri generale.
John Newell a reușit să obțină locul patru în clasamentul de clasă, devansându-l pe Luis Recuenco în cursa 1. Recuenco, deși aproape de podium în cursa 3, a pierdut locul în penultimul tur, dar a reușit să se mențină înaintea lui Clemens Hecker și să își asigure locul șase în clasamentul Chrome. Cu toate acestea, nu a putut să-l depășească pe Lukas Hahn, care, deși nu a participat la ultimele curse, și-a păstrat locul cinci datorită avantajului acumulat anterior la Le Mans.
Bradley Smith a avut un weekend excelent, obținând cele mai multe puncte ale sale din sezon și l-a depășit pe Luke Garrett în clasament cu trei puncte. Jonathan André a avut o performanță constantă, terminând sezonul pe locul zece cu un total de 33 de puncte. Craig Reid și Simon Faulkner au suferit probleme tehnice pe circuitul Jarama, terminând pe locurile 11 și 13 în clasament, cu Stefan Kursch între ei.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit