Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Asociația olandeză de transport și logistică TLN arată că, deși de pe 2 februarie transportatorii trebuie să fie pregătiți pentru noua legislație europeană, aproape toate statele membre mai au nevoie de multe luni pentru a transpune directivele în legislația națională. Deci în opinia sa este nevoie de amânarea intrării în vigoare a noilor prevederi sau măcar de clemență în ceea ce privește respectarea lor și controalele.

TLN se referă mai ales la Directiva Detașării, care presupune ca șoferii dintr-un stat UE să primească, pentru aceeași muncă pe care o plătesc colegii din țara unde ajung să lucreze, aceeași plată. Asociația constată faptul că cele mai multe dintre cele 26 de state membre nu sunt pregătite să transpună această directivă în legislația națională. Iar pregătirea guvernelor și a transportatorilor trebuie să meargă mână în mână.

TLN mai crede că toate statele membre ar trebuie să fie gata în același timp să transpună directivele, mai ales când vine vorba de curse frecvente cross border, și că trebuie să clarifice toate ce salarii să se plătească, altfel suntem amenințați de un mozaic de reguli. În multe țări membre UE nu se știe cum e cu plata pe oră. În plus, la fel de neclar este și dacă anumite sume plătite șoferilor pot fi socotite sau nu salariu. În opinia TLN, statele membre trebuie să arate clar care este salariul orar pe care trebuie să-l primească un conducător auto, pentru că numai astfel antreprenorii vor avea claritate, și, așa cum doresc și alte asociații patronale, se pronunță în favoarea unui salariu minim la nivel european.

Și schema de detașare este incredibil de complexă din punct de vedere al aplicării, dar TLN consideră că este bine că Pachetul Mobilitate încearcă să clarifice asta și să aducă, în cele din urmă, o competiție mai echitabilă. Însă, câtă vreme statele membre nu au implementat încă directivele, punerea în aplicare nu este clarificată și nici informațiile despre salariile din fiecare țară nu se cunosc, se ridică întrebarea ce se așteaptă de fapt de la noile reguli și cât sunt ele de fezabile. De exemplu, sistemul în care antreprenorii trebuie să introducă salariile șoferilor este disponibil abia de la final de ianuarie.

TLN mai amintește faptul că transportatorii arată că regulile din Pachetul Mobilitate vor aduce costuri mult mai mari, iar regulile privind detașarea vor spori și povara administrativă, mai ales pentru firmele care fac internațional și care au zeci și sute de șoferi în diverse țări. Iar întoarcerea camioanelor în statul de origine va aduce și ea costuri organizaționale în plus și riscul de a merge fără încărcătură.