Într-un weekend plin de acțiune, Jochen Hahn a obținut o victorie impresionantă în fața a 130.300 de fani și vizitatori la Int. ADAC Truck Grand Prix. El a triumfat în Cursa 4, oferindu-le fanilor un motiv de bucurie.
Cursa a început cu Jamie Anderson pornind din pole-position și părând să controleze situația în timp ce se distanța de ceilalți concurenți. Între timp, André Kursim, care era pe locul doi, a avut un start nefericit și a fost depășit de piloții din spate, ceea ce i-a oferit lui Anderson un avantaj.
Grupul de piloți, care s-au strâns pe urmele lui Kursim, au avut consecințe nefericite pentru Antonio Albacete și Steffi Halm. Cei doi s-au ciocnit în virajul 1, iar Albacete a fost nevoit să se retragă din cursă din cauza daunelor suferite. Lukas Hahn a avut și el probleme tehnice, ceea ce l-a făcut o pradă ușoară pentru ceilalți piloți. Cu toate acestea, a reușit să-și mențină poziția și a obținut o victorie în clasa Promoter’s Cup.
Steffi Halm a avut o apărare excelentă împotriva lui Jochen Hahn și lui Norbert Kiss, care căutau să-și îmbunătățească poziția în cursă. Halm i-a ținut în spate pentru câteva tururi, dar a trebuit să se retragă din cursă din cauza daunelor suferite în incidentul din primul tur.
Cu Halm eliminat din lupta pentru poziții fruntașe, Kiss a reușit să treacă de Jochen Hahn și să preia conducerea cursei. A urmat o luptă strânsă între cei doi, însă Hahn a reușit să-și mențină avantajul și a obținut victoria.
După o luptă clasică, Hahn a ieșit învingător și a oferit publicului prezent la Nürburgring prima sa victorie a sezonului.
Sacha Lenz a terminat pe locul patru, aproape de un loc pe podium, în timp ce André Kursim a ocupat locul cinci. Lukas Hahn a fost câștigătorul clasei Promoter’s Cup, iar Steffen Faas și José Eduardo Rodrigues au completat podiumul.
În general, a fost un weekend bun pentru Faas, care a obținut puncte importante în clasament după participarea sa la Poznań. Rodrigues a continuat să conducă în clasamentul Promoter’s Cup, iar Faas a demonstrat că încă are șanse de a lupta pentru titlu.
Mark Taylor și Clemens Hecker au terminat pe locurile patru și cinci în clasamentul general, într-o cursă destul de liniștită. Cei doi s-au angajat într-o mică bătălie pe pistă, iar Taylor a ieșit învingător. John Newell, Erwin Kleinnagelvoort și Luis Recuenco au completat clasamentul.
În Campionatul Tinerilor Piloți, José Eduardo Rodrigues se află în frunte, dar Lukas Hahn se apropie periculos după o serie de victorii impresionante.
Cu două victorii categorice în cursele 1 și 3 din sezonul Goodyear FIA European Truck Racing Championship, care oferă un avantaj mai mare câștigătorului, campionul Norbert Kiss și-a mărit avansul în fața rivalilor săi direcți la titlu.
Chiar și cu modificările aduse, circuitul Tor Poznań, din Polonia, inclus de organizatorii ETRC pentru a diversifica calendarul și a crește numărul de piste, nu a îndeplinit cele mai înalte standarde FIA, fiind amplasat în imediata apropiere a unui aeroport, cu viraje strâmte și mult praf, creând dificultăți suplimentare pentru concurenți.
Etapa Campionatului European de Curse de Camioane FIA din Polonia a atras încă doi participanți, piloți cu programe incomplete în timpul sezonului, precum francezul Jonathan Andre cu numărul 66 pe camionul MAN și Lucas Han (fiul lui Johan) cu numărul 22 pe camionul Iveco.
Norbert Kiss a fost, din nou, cel mai rapid nu doar în calificări, ci și la starturi, având cel mai mare atu de puncte. În Cursa 1, după abandonul lui Faas, coloana a fost semnificativ ruptă, dar chiar și Jochen Hahn, Sascha Lenz și Jamie Anderson nu au putut ține pasul cu ritmul campionului, care a obținut a cincea victorie consecutivă. Au fost urmați, ca și punctaje, de Albacete, Rodriguez, Halm, L. Han, Kursim și Taylor.
Spaniolul s-a aliniat al doilea pe grila de start, alături de Kiss, dar a fost prins în primele schimburi cu Jochen Hahn și Jamie Anderson.
Kiss a fost cel mai rapid și în calificările de duminică, iar Albacete s-a aliniat lângă el la startul Cursei 3. În primul viraj, lupta pentru locul doi între Hahn, Albacete și Anderson l-a trimis pe veteran în afara pistei și s-a ridicat steagul roșu. La reluarea cursei, Antonio, al cărui camion a suferit daune externe, a plecat ultimul.
Totodată, Kiss i-a depășit pe concurenții săi direcți, J. Hahn, Lenz și Anderson, încă din prima tură, cu o diferență de peste o secundă, iar Anderson a primit o penalizare de 10 secunde pentru incidentul de la început. Maghiarul și-a mărit avansul cu aproximativ 1,3 secunde pe tur, iar în ultimele două tururi a redus ritmul pentru a obține încă o victorie cu o diferență de 8,067 secunde față de Hahn, Lenz, Kursim, S. Halm, L. Han, Albacete și Taylor.
Podiumul a fost completat de Lenz și de Kiss, care a reușit să urce în clasament, după ce a plecat de pe locul opt.
Cu trei din cele opt runde încheiate, Kiss îl conduce pe Hahn cu 150 la 120 de puncte. Lenz, cu 103 puncte, a urcat pe locul al treilea în clasament în detrimentul lui Albacete, care are acum două puncte în minus față de german.
Următoarea etapă al sezonului este planificată pentru jumătatea lunii iulie pe celebrul circuit german Nürburgring.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit