Construit și testat de 100.000 de ori, Profi Liner de la Krone Trailers împlinește anul acesta 25 de ani. Când venea vorba de semiremorci cu pereți rabatabili, care erau obișnuite la sfârșitul anilor ’90, remorcile solide Krone erau considerate unul dintre reperele de atunci. Dar peisajul transporturilor s-a schimbat rapid în acest deceniu: piața internă europeană devenea din ce în ce mai mare, iar logistica fixată pe paleți cerea semiremorci cu „prelate glisante”, deoarece tot mai mulți oameni încărcau din lateral și nu din spate.
Un nou tip de vehicul a devenit rapid popular: curtainsider, o caroserie ale cărei laturi constau în prelate glisante acționabile individual, fără laturi rabatabile. Krone a răspuns la cererea în creștere cu propria semiremorcă cu perdea glisantă, dar designul a avut la început piedicile sale. Uwe Sasse, director general pentru proiectare și dezvoltare la Krone până în 2022, își amintește: „Semiremorcă Krone cu cortină glisantă a fost o semiremorcă dropside modificată, în care am omis pur și simplu părțile laterale rabatabile. La început au fost probleme mari, deoarece rezistența vehiculului s-a modificat negativ fără părțile laterale rabatabile.”
Cel mai mare client al Krone de la acea vreme, fondatorul Krone Scandinavia, Leif Toft, i-a scris o scrisoare de trei pagini doctorului Bernard Krone, solicitând o reproiectare fundamentală a semiremorcii cu perdea glisantă. Acesta a comandat imediat o echipă de proiect pentru a o reproiecta și, după abia 6 luni, prototipul noii remorci cu perdele Krone era gata – plină de idei inovatoare, dintre care unele se regăsesc și astăzi la Profi Liner (și acum și la concurenți): peretele frontal din oțel, ușa spate din oțel cu balama cu o singură articulație, construcția de bază a șasiului și traseul cablurilor.
Încă de la început, dezvoltatorii s-au bazat pe o structură modulară pentru a exploata economiile de scară. O altă caracteristică de calitate, pe care Krone a fost primul producător la nivel mondial care a introdus-o în 1997, a fost procesul de pulverizare KTL plus pentru protecție pe termen lung împotriva ruginei. Singurul lucru care lipsea era un nume atrăgător care să poată fi înțeles în toate țările.
Rainer Steuernagel, pe atunci șef al departamentului de vânzări și marketing al Krone, a avut o idee genială: „Profi Liner”, o căptușeală pentru profesioniști. Numele molipsitor a prins rapid, iar a doua jumătate a cuvântului „liner” a devenit program, astfel că la scurt timp au fost adăugate și derivatele de liner Coil, Mega, Paper, City, Box, Cool și Dry. La IAA Commercial Vehicles 1998, noua familie Krone Liner și-a făcut intrarea în forță, chiar dacă noua denumire cuprindea parțial produse deja cunoscute.
La cea de-a 25-a aniversare, Profi Liner se află deja la a cincea generație. În 2003, a fost introdus Profi Liner 2; pe lângă numeroasele îmbunătățiri calitative, noul cadru exterior Multi-Lock și-a sărbătorit premiera mondială. Cu acest sistem unic de fixare a încărcăturii, au fost create peste 3.000 de posibilități de ancorare pentru fixarea încărcăturilor. Cea de-a treia generație a fost lansată în 2006, de data aceasta concentrându-se pe reducerea costurilor ciclului de viață și a greutății. Cu Profi Liner 4, introdus în 2009, s-a urmărit simplificarea proceselor interne și reducerea costurilor de logistică, pe lângă optimizări suplimentare ale calității. În cele din urmă, actualul Profi Liner 5 vine cu o greutate de 5.950 kg în echiparea standard, cu uși de container din oțel fabricate de roboți și multe detalii noi în caroserie, precum și cu un KTL cu fosfat de zinc și acoperire cu pulbere. În plus, Profi Liner este disponibil cu numeroase funcții telematice. Datorită sistemului modular sofisticat, Profi Liner poate fi personalizat pentru numeroase cerințe individuale. Profi Liner este, de asemenea, bine echipat atunci când vine vorba de cerințe viitoare. Ca parte a „Mission Beyond Zero”, lansată de Krone 2022, noul Krone eTrailer ajută la îmbunătățirea amprentei de carbon a acestora. Chiar dacă Profi Liner a fost introdus pentru prima dată în 1998 – acum 25 de ani – remorca cu prelată Krone rămâne de actualitate și oferă mult potențial pentru inovații viitoare.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit