Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pe data de 23 octombrie 2020, România a atacat Parlamentul European și Consiliul Uniunii Europene la Curtea Europeană de Justiție. Anunțurile privind acțiunile în anularea dispozițiilor cuprinse în Pachetul Mobilitate 1 au fost publicate ieri, 18 ianuarie, în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Cum motivează România acțiunile sale!

Prin cauzele C-546/20, C-547-20 și C-548/20, acţiuni introduse la data de 23 octombrie 2020, de România împotriva Parlamentului European și Consiliului UE, țara noastră încearcă să modifice anumite dispoziții ale Pachetului Mobilitate 1. Este vorba despre:

În esență, articolele și prevederile menționate de România în deciziile de contestare vizează :

Motivele României:

Curtea Europeană de Justiție a condamnat Germania pentru modul în care a calculat tarifele de taxare pe autostrăzi. Eroarea se referă la includerea în elementele utilizate pentru calcul nu numai a costurilor legate de întreținerea drumurilor, ci și ale celor destinate siguranței rutiere și, prin urmare, legate de operațiunile poliției rutiere. Iar aceste elemente, având în vedere hotărârea Curții, nu se numără printre cele permise de directivele comunitare, arată Uomini e Trasporti. De fapt, potrivit Curții Europene, intervențiile forțelor de poliție ar trebui să se încadreze între „responsabilitățile statului”.

Inițial, statul german a fost dat în judecată de o companie poloneză de transport rutier care a depus contestație la Curtea Administrativă Federală din Münster, solicitând rambursarea taxei plătite între 2010 și 2011 (12.500 de euro), tocmai pentru că a considerat incorectă metoda de calcul utilizată, prin includerea costurilor pentru activitatea poliției. Judecătorii germani au cerut CEJ interpretarea directivei, iar răspunsul a fost: la calcularea taxei de drum trebuie luate în considerare „doar” costurile de construcție, gestionare, întreținere și dezvoltare referitoare la rețeaua rutieră, nu și costurile poliției.

În urma acestei decizii, există deja multe alte companii poloneze care au cerut rambursări care vizează taxele din ultimii 15 ani și este foarte probabil că vor exista multe altele. Cererile vor cântări greu pentru guvernul federal care se așteaptă să genereze aproximativ 7,5 miliarde de euro din taxele pentru anul viitor, din care costurile poliției rutiere se ridică la aproape un miliard de euro pe an.